شناسهٔ خبر: 67471415 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاظمی نیا خبر داد.

بررسی ایمنی و اثربخشی داروها قبل از ورود به بازار کشور

حبیب احسنی پور

رئیس اداره مطالعات بالینی و مراقبت‌های دارویی سازمان غذا و دارو، از بررسی ایمنی و اثربخشی فرآورده‌های دارویی پیش از ورود به بازار دارویی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ندا کاظمی نیا گفت: به منظور بررسی پروفایل ایمنی و اثربخشی برخی از فرآورده‌های دارویی، انجام مطالعات بالینی انسانی پیش از ورود به بازار برای شرکت‌های دارویی الزامی است که اداره مطالعات بالینی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل بر آن نظارت می‌کند.

وی اظهار کرد: در فرایند توسعه یک دارو مرحله انجام مطالعات بالینی یکی از حساس تربن، زمان‌برترین و پرهزینه‌ترین مراحل محسوب می‌شود که در تمام دنیا جهت اطمینان از اثربخشی و ایمنی فرآورده‌های دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کاظمی نیا افزود: مطالعات بالینی انسانی تحت نظارت اداره مطالعات بالینی و مراقبت‌های دارویی اداره کل دارو به طور عمده شامل کارآزمایی‌های بالینی فرآورده‌های دارویی از جمله واکسن‌ها، مونوکلونال آنتی‌بادی‌ها، فاکتورهای انعقادی، آنزیم‌ها، فرآورده‌های بافت، سلول و ژن‌درمانی و داروهای جدید است که متقاضی ثبت و ورود به بازار دارویی کشور هستند.

به گفته رئیس اداره مطالعات بالینی و مراقبت‌های دارویی سازمان غذا و دارو، این مطالعات انسانی پس از انجام و تأیید مستندات کیفی و پیش‌بالینی فرآورده‌ها جهت بررسی ایمنی و اثربخشی داروهای مذکور تولید داخل آغاز می‌شود.

نظر شما