شناسهٔ خبر: 67471189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

محدودیت های مالی در زمینه احیا و بازسازی بناهای تاریخی وجود دارد

زنجان-مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: محدودیت منابع مالی کفاف فعالیت های مرمتی، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس را نمی دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون فعالی شامگاه دوشنبه در آئین آغاز به کار انجمن خیرین میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه کشور ایران ظرفیت‌های بی بدیلی در میراث فرهنگی دارد که باید به خوبی از آن استفاده کرد، گفت: تأمین منابع دولتی برای مرمت، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس از اولویت‌های کاری در این وزارتخانه است و محدودیت منابع دولتی هیچ وقت کفاف این اقدامات را نمی‌دهد.

وی ابراز کرد: بهره مندی از تجربیات فنی و مشاوره‌های تخصصی خیرین صاحب نظر و شاخص در حوزه میراث فرهنگی مد نظر قرار گرفته است.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: ایجاد زمینه مشارکت خیران داخل و خارج کشور مهمترین رویکرد انجمن خیرین میراث فرهنگی به عنوان سازمان‌های مردم نهاد غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی است.

فعالی تاکید کرد: ماموریت‌هایی به این انجمن و به عمق تمدن هفت هزار ساله داده شده و تلاش می‌شود این مهم در تمامی شهرها نمود داشته باشد.

وی گفت: فراهم سازی زمینه دریافت منابع مالی و یا هدایای اموال منقول و غیر منقول در اختیار دوستدار میراث فرهنگی، تشکیل بانک اطلاعاتی و آماری از خیرین، تشکیل بانک اطلاعاتی از آماری از محوطه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی، اموال منقول و غیر منقول نیازمند، احیا و حفظ نگهداری میراث فرهنگی ناملموس و میراث در خطر و نیازمند پاسداری فوری باید مورد توجه باشد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با بیان اینکه چهار پروژه در سیستان و بلوچستان و یک پروژه نیز در ایلام شروع شده است، یاد آورشد: این مأموریت با حساسیت پیگیری می‌شود و انجمن خیرین میراث فرهنگی اهدافی از قبیل ایجاد زمینه مشارکت خیرین این حوزه در داخل و خارج از کشور به منظور جلب مشارکت و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی جهت حفظ، مرمت و احیای بناهای و محوطه‌ها، بافت‌های تاریخی و فرهنگی میراث طبیعی ثبت شده، مشارکت در راه اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی و تاریخی کشور و سایر موارد مشابه را دنبال می‌کند.

نظر شما