شناسهٔ خبر: 67471097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بازداشت يکي از سرکردگان داعش در ديرالزور

صاحب‌خبر -
بازداشت يکي از سرکردگان داعش در ديرالزور
خبرگزاری آریا - مرکز رسانه‌ای یگان‌های مدافع زنان (YPJ) اعلام کرد نیروهای قسد یکی از سرکردگان داعش را در دیرالزور دستگیر کردند.

العالم - سوریه
این مرکز درباره جزئیات اجرای عملیات اعلام کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک و یگان های حفاظت زنان (YPJ) در عملیات ویژه‌ای در دیرالزور با دستگیری "محمد البخیت "ملقب به "ابوغامد" که مدت‌ها دست به اقدامات تروریستی می‌زد ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.
ابو غامد اهل منطقه "شحیل" دیرالزور در سال 2011 با آغاز تحولات خاورمیانه به گروه شورشی "ارتش آزاد سوریه" پیوست و در صفوف ارتش آزاد فرماندهی تیپ را بر عهده داشت. او در اعزاز، حلب و ادلب فعالیت چشمگیری داشت و همچنین علیه یگان‌های مدافع زنان و یگان‌های حفاظت مردمی در منطقه "الیعربیه" جنگید و در حملات مستقیم به مبارزان شرکت داشت. علاوه بر این، ابوغامد سرکرده سازمان تروریستی داعش سال‌ها در اقدامات تروریستی در داخل منطقه و ترکیه نقش برجسته‌ای داشت.
در این بیانیه آمده است: ابوغامد پس از آزادسازی منطقه دیرالزور از دست مزدوران داعش، به منطقه الشحیل بازگشت و به همراه یکی دیگر از رهبران مزدوران به نام "ابراهیم الهفل"، "لشکر انقلابیون البو جامل" را تشکیل شد. این تشکیلات وابسته به داعش با هدف ایجاد تنش و درگیری بین مردم منطقه و نیروهای الحشد الشعبی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زدند و شمار زیادی از نیروهای مقاومت را به شهادت رساند و تجهیزات نظامی زیادی را نابود و جنایت‌های بسیاری مرتکب شد .
وی 26 ژوئن در حال عبور مخفیانه از مناطق تحت کنترل نظام سوریه به منطقه الشحیل در دیرالزور ، طی یک عملیات ویژه توسط رزمندگان یگان مدافع زنان بازداشت شد.

نظر شما