شناسهٔ خبر: 67470201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رأی دادگاه ترامپ، بایدن را نگران کرد

صاحب‌خبر -
رأی دادگاه ترامپ، بایدن را نگران کرد
خبرگزاری آریا - رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه هیچ کسی در این کشور بالاتر از قانون نیست، گفت که این ترامپ بود که 4 سال پیش گروهی جنایتکار را برای حمله به کنگره هدایت کرد.

حکم دیوان عالی آمریکا درباره «دونالد ترامپ» مبنی بر امکان استفاده از مصونیت قضایی در رسیدگی به پرونده حمله به کنگره، با واکنش تند «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور همراه شد .
بایدن بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای گفت: «تصمیم دیوان عالی کشور سابقه خطرناکی ایجاد کرده و حاکمیت قانون را در کشور ما تهدید می‌کند و این امکان را برای هر رئیس جمهور آمریکا فراهم می‌کند تا قانون را نادیده بگیرد ».
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هیچ کسی بالاتر از قانون نیست، حتی رئیس جمهور آمریکا، توضیح داد: «این کشور بر اساس این ایده تأسیس شد که هیچ پادشاهی وجود ندارد، اما تصمیم دادگاه این را تغییر داد ».
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «4 سال پیش، ترامپ گروهی از جنایتکاران را هدایت کرد که به مقر قدرت (کنگره) حمله کردند و خواستار اعدام معاون رئیس جمهور (مایک پنس) شدند. اما امروز ترامپ تشویق می‌شود که هر کاری می‌خواهد انجام دهد ».
طبق این گزارش، بایدن با بیان اینکه مردم حق دارند بدانند که در 6 ژانویه چه اتفاقی افتاد، اظهار داشت: «اما اکنون پس از تصمیم دیوان عالی کشور، این امر دشوار شده است ».
وی با درخواست از مردم آمریکا برای قضاوت درباره اقدامات ترامپ، افزود: «آمریکایی‌ها باید با حکم دیوان عالی درباره مصونیت ترامپ مخالفت کنند و نشان دهند که آیا با وجود حمله او به دموکراسی، بازهم مناسب خدمت مجدد است یا خیر ».
شامگاه دوشنبه بود دیوان عالی آمریکا طی حکمی اعلام کرد ترامپ برای انجام وظایف رسمی خود از «مصونیت مطلق» قضایی برخوردار بوده است.

نظر شما