شناسهٔ خبر: 67470195 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بدعت تازه لاروخا در فوتبال؛ لطفا تقلید و الگوبرداری کنید!/ متاسفانه مربیان ایرانی در آلمان حضور ندارند

امیدواریم مربیان کشورمان بازی‌های یورو ۲۰۲۴ را با دقت دیده و یادداشت برداری کرده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، روزی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی اسپانیا برای اولین بار سیستم بدون مهاجم را به جهانیان معرفی کرد. سیستم ۰-۶-۴ که منجر به اولین و تنها قهرمانی لاروخا در جام جهانی شد. اسپانیا که بهترین مهاجمان را دارد، دو سال بعد در یورو ۲۰۱۲ از عنوان قهرمانی‌اش به خوبی دفاع کرد و پس از آن بازی بدون مهاجم در همه دنیا مد شد. در کشور خودمان یحیی گل محمدی با همین سیستم قهرمان هم شد!

حالا و در یورو ۲۰۲۴ آلمان دوباره اسپانیا از سیستمی پرده‌برداری کرده که به احتمال زیاد در آینده فراگیر خواهد شد. تیمی که مقابل گرجستان به عنوان یک رقیب همیشه بازنده، بدون شوت در چهارچوب گل خورد، با ۱۶ شوت در چارچوب که منجر به ۵ سیو مامادارشویلی گلر گرجستانی والنسیا شد و ۱۱ شوت به سمت دروازه که درنهایت به برد ۴-۱ اسپانیا انجامید.

مارتینس با بلژیک همین کار را کرده بود. او تغییر در فلسفه بازی داد و نسل سازی کرد که هنوز هم هستند، از دی بروینه تا لوکاکو و همه این‌ کارها را در اسپانیا هم تکرار کرده که حالا لامین یامال و ویلیامز را می بینیم. متاسفانه هیچ مربی ایرانی در ورزشگاه های آلمان نیست تا از نزدیک این تحولات را ببیند اما امیدواریم پای تلویزیون باشند و بقول ساکت الهامی از این جشنواره بزرگ فوتبال بیاموزند.

ببینند آلمان و اسپانیا با موسیالا و یامال جدی ترین مدعیان جام هستند و در یک فینال زودرس، نسل سازی مارتینس و جوانی ناگلزمن را که  برای مربی و مدیران ما درون و بیرون چمن می‌تواند درس بزرگ باشد. درس بها دادن به جوانان چه روی نیمکت تیم‌ها و چه درون زمین. حالا یک بازیکن ۱۶ ساله ستاره اسپانیا است و نیمکت مانشافت را مربی ۳۶ ساله‌ای هدایت می‌کند که از دروازه‌بان و کاپیتان تیم خودش کوچکتر است!

و آلمان و اسپانیا که در یک چهارم نهایی فینال زودرس را روبروی هم برگزار می‌کنند، تا اینجای تورنمنت بهترین تیم‌ها بودند. ثمره بها دادن به جوانان آن هم در بالاترین سطح فوتبال جهان!

نظر شما