تازه های مطبوعات
صاحبخبر - اطلاعات - این روزنامه در مطلبی نامزدهای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری را محکوم به پرداخت خسارت بیت المال کرد. این روزنامه می نویسد:«برخی از منصرفین پس از استفاده کامل از امکانات صدا و سیما اعلام انصراف کردهاند، در حالی گفته میشود که هزینه تبلیغ در صدا و سیما به ازای هر ثانیه بیش از ۱۷۵ میلیون تومان اعلام شده است! بر این اساس استفاده نامزدها از برنامههای صدا وسیما موجب از دست رفتن هزاران میلیارد تومان درآمد تبلیغاتی صدا و سیماست.» کیهان- تاکتیک رقیبهراسی یکی از متداولترین تاکتیکهای انتخاباتی در سرتاسر جهان به شمار میآید. در شرایطی که پزشکیان به کرات از ارائه برنامه حکمرانی خود و برنامههایش در حوزههای مختلف طفره رفته است، ستاد وی که در تسلط مسئولان دولت روحانی قرار دارد با تکیه به روشی که وی در سال ۱۳۹۲ به کار برد با رقیب هراسی سعی در جذب رای برای خود دارد.» اعتماد - خطر اقلیتترین دولت؛ با توجه به میزان مشارکت در مرحله نخست و در قحطسالی رای، خطر اقلیتترین دولت، ایران را تهدید میکند. چنین دولتی، علاوه بر چالشهای ساختاری، با چالش بزرگتر افکار عمومی، امنیت ملی و مقبولیت جهانی مواجه خواهد بود. ملت بزرگ، دولت بزرگ میخواهد. دنیای اقتصاد- این روزنامه معتقد است پیشبینی این که در فضای کنونی کدام نامزد پیروز این رقابت میشود، سخت و دشوار است. کارشناسان معتقدند بعید است هر دو نامزد تغییری در سبد آرای خود بدهند. کار برای پزشکیان به جهاتی سختتر است؛ چراکه حفظ همین سطح از آرا برای او آسان نیست. همچنین تحلیل می کنند که جوانان کم مشارکت ترین قشر بودند چرا که سیاست از اولویت نسل جوان در یک روند سیاستزدایی خارج شده است و نامزدها فاقد المان یا گفتاری برای دیالوگ و ارتباط با آن ها بودند. فرهیختگان- به نظر میرسد جلیلی آرای خاموش چندانی ندارد و باید بیشتر انرژی خود را روی مرددها بگذارد و هرگونه اشتباه و گاف انتخاباتی در ستادش میتواند مرددها را که بدنه اصلی آن ها در دور اول شرکت کرده بودند از سبد رای دور کرده و نام حریف را روی تعرفهشان بنویسد.∎
نظر شما