شناسهٔ خبر: 67467531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ برتر و جام حذفی

بلاتکلیفی در پرسپولیس؛ مجوز گاریدو صادر نشد/ توضیحات عضو هیات مدیره پرسپولیس درباره ماتزاری

مجوز فعالیت سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس در جلسه امروز دوشنبه شورای برون مرزی صادر نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، در جلسه امروز شورای برون مرزی، مجوز فعالیت خوان کارلوس گاریدو مورد بررسی قرار گرفت اما اعضا به جمع بندی برای صادر شدن مجوزی سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس نرسیدند و مقرر شد درباره این موضوع بررسی بیشتری صورت گیرد.

باشگاه پرسپولیس هفته گذشته از سرمربی اسپانیایی خود به عنوان سرمربی جدید خود در لیگ بیست و چهارم رونمایی کرد.

طبق قانون وزارت ورزش و جوانان فعالیت هر شخص خارجی به عنوان ورزشکار یا مربی و… نیاز به تاییدیه شورای برون مرزی دارد تا در صورت تأیید، کارهای قانونی مرتبط با صدور ویزای کار او نیز بر همین اساس انجام شود.

توضیحات عضو هیات مدیره پرسپولیس درباره ماتزاری

پرسپولیس که فصل را با یحیی گل‌محمدی شروع کرده بود در نیم‌فصل و با استعفای این مربی، نیمکتش را به دستیار برزیلی یحیی یعنی اوسمار ویرا سپرد و این مربی در حالی که خیلی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند.

اما ویرا فردای روزی که پرسپولیس را قهرمان کند از ایران رفت. آن هم بدون این که باشگاه پرسپولیس قرارداد او را تمدید کند. در حالی که هواداران پرسپولیس امیدوار بودند اوسمار در این تیم بماند اما اوسمار برای تمدید قرارداد به ایران برنگشت و در نهایت در یک پست اینستاگرامی از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد. او حالا سرمربی بوریرام یونایتد تایلند است.

بعد از قطعی شدن جدایی اوسمار از پرسپولیس، مدیران این باشگاه به دنبال یافتن مربی جایگزین رفتند. نام‌های زیادی مطرح شد اما بزرگ‌ترین نام در این میان والتر ماتزاری سرمربی سابق ناپولی بود. هواداران پرسپولیس از این که قرار است یک سرمربی بزرگ، صاحب سبک و شناخته شده روی نیمکت تیم‌شان بنشیند بسیار خوشحال بودند. 

خیلی از رسانه‌ها و خبرنگاران بزرگ دنیا این خبر را تایید و منتشر کردند و به نظر می‌رسید ماجرا قطعی است اما ناگهان خبر رسید که توافق نهایی انجام نشده و ماتزاری به تهران نخواهد آمد. خیلی زود هم خوان کارلوس گاریدوی اسپانیایی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی شد.

حالا این که چرا ماجرای همکاری ماتزاری و پرسپولیس منتفی شد تبدیل به یک سوال بزرگ شده است. پیمان حدادی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز در این باره گفت: «بحث مهم این بود که کار در سکوت خبری پیش برود و در مورد انتخاب آقای ماتزاری تا وقتی باشگاه اعلام نکرده بود کسی اسم او را نمی‌دانست. ایشان مشورت کرده بود و قرار بود به ایران بیاید. اما به خاطر ذوقی که ایشان برای آمدن به پرسپولیس داشت، توییت‌ها و خبرهایی که از آن طرف آمد کار ما را سخت کرد. ایشان طبق پیشنهادی که خودشان داده بودند و مکتوب هم شده بود قرار بود با مبلغ یک میلیون دلار و با دو دستیار به ایران بیایند. ولی بعد از حواشی که به وجود آمد ایشان رقم را بالاتر برد. ما هم به سرعت به سراغ گزینه‌های دیگر رفتیم و حدود ۲۰ گزینه را بررسی کردیم. آقای ماتزاری خودشان افتخار حضور در باشگاه پرسپولیس را از خودشان گرفتند.»

البته باشگاه پرسپولیس چندان هم نتوانسته بود کارش را در سکوت خبری پیش ببرد. چرا که خیلی از رسانه‌ها ماتزاری را به عنوان گزینه اول پرسپولیس معرفی کرده بودند اما خود باشگاه برای این که پای بقیه واسطه‌ها به این ماجرا باز نشود گزینه بودنِ ماتزاری را تکذیب کرد. حتی یک بار حسین بادامکی در گفت‌وگو با فوتبالی مدعی شد ماتزاری هرگز گزینه باشگاه پرسپولیس نبوده و نام او فقط در رسانه‌ها مطرح شده است. در هر صورت ماتزاری به تهران نیامد و گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی شد.

نظر شما