شناسهٔ خبر: 67467465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اکونومیست زمان احتمالی ورشکستگی کی یف را مشخص کرد

اقتصادنیوز: نشریه اکونومیست گزارش داد که اگر مقام‌های اوکراین نتوانند با طلبکاران بر سر تجدید ساختار بدهی به توافق برسند، این کشور ممکن است در اوایل ماه اوت با نکول مواجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، این نشریه نوشته است: جنگ به اقتصاد اوکراین آسیب زیادی وارد می‌کند درحالیکه تولید ناخالص داخلی در حال حاضر یک چهارم کمتر از ابتدای سال 2022 است. در این بازه زمانی، حجم بدهی‌ها تا ژوئن به 94 درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است و وضعیت فاجعه بار ساختار زیرساخت‌های این کشور وضعیت اقتصادی را وخیم‌تر می‌کند.

به نوشته این نشریه با اینکه کی یف حمایت غرب را دریافت می‌کند، اما این حمایت بیشتر به صورت کمک نظامی و نه پول ارائه می‌شود، از این رو اوکراین به زودی با کمبود شدید پول مواجه خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: اوکراین تنها یک ماه فرصت دارد تا از اعلام نکول خودداری کند، زیرا تا اول اوت، دوره تعلیق پرداخت بدهی اوکراین به پایان خواهد رسید و بعید است که این کشور بتواند با سرمایه گذاران خصوصی در مورد بدهی‌ها به توافق برسد.

خبر مرتبط
هشدار دبیرکل سابق ناتو به آلمان/تردید در کمک به اوکراین به پوتین انگیزه می‌دهد

اقتصادنیوز: دبیر کل سابق ناتو تاکید کرد که آلمان با تردید درباره کمک بیشتر به اوکراین، باعث طولانی شدن جنگ می‌شود.

اکونومیست محتمل ترین سناریوها در این زمینه را دستیابی به توافق برای تمدید تعویق در پرداخت تا سال 2027 یا اعلام نکول دانست و نوشت که اما در هر صورت، کی‌یف شروع به پرداخت سود به طلبکاران نخواهد کرد.

 

نظر شما