شناسهٔ خبر: 67466397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نبرد طاقت‌فرسای آوارگان غزه با گرما و حشرات موذی

با گذشت نه ماه از آوارگی میلیونها فلسطین ساکن در اردوگاه‌های موقت در سرتاسر نوار غزه، آغاز فصل تابستان و گرمای بیش از حد هوا، شرایط را برای ادامه زندگی بسیاری از اهالی غزه در داخل خیمه‌ها و چادرها به امری سخت و طاقت‌فرسا تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، مناطق وسیعی از جنوب نوار غزه اکنون به شهر چادرها و خیمه‌هایی تبدیل شده‌اند که در گرمای طاقت‌فرسای تابستان ده ها هزار خانواده آواره فلسطینی را در خود جای داده‌اند.

 

.

 

«محمود العطار»؛ آواره ساکن شمال نوار غزه به خبرنگار تسنیم گفت: به همراه پسرم که بیماری صرع دارد در چادر زندگی می‌کنم. فرزند نوزادم نیز به دلیل شرایط نامطلوب زندگی در چادر مریض شده است. پزشکان بیمارستان می‌گویند محل اقامت تو برای این نوزاد تازه متولد شده مناسب نیست. اما در این شرایط جنگی امکان تامین نیازهای اولیه فرزندانم را ندارم.

نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین , طوفان الاقصی ,

علاوه بر گرمای هوا، ورود حشرات موذی به داخل چادرها نیز بر رنج و مصیبت ماه‌ها آوارگی اهالی غزه افزوده است.

«سماح النزلی»؛ آواره فلسطینی به خبرنگار تسنیم می گوید: از وقتی در این چادر زندگی می‌کنم، به قند و فشار خون مبتلا شدم. از شدت گرما از اردوگاه بیرون می‌زنیم تا از گرما فرار کنیم و در عین حال مجبوریم انواع حشرات موذی و بوی فاضلاب را تحمل کنیم.

نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین , طوفان الاقصی ,

گرمای بیش از حد هوا سبب شده تا بسیاری از ساکنین این اردوگاه‌ها حضور در فضای باز و زیر سایبان‌ها را به ماندن در داخل چادرها و خیمه‌ها ترجیح دهند.

«خدیجه حمدونه»؛ آواره فلسطینی با ایجاد سایه‌بانی در مقابل چادرش و استفاده از یک بادبزن دستی تلاش می‌کند تا از سختی تحمل گرمای بیش از حد هوا بکاهد. او به خبرنگار تسنیم در غزه می‌گوید: گرسنگی و تشنگی به شدت ما را اذیت می‌کند. هیچ وسیله‌ای به همراه نداریم و بعد از آغاز حمله جانمان را برداشتیم و به این اردوگاه آمدیم.

نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین , طوفان الاقصی ,

 

این پیرزن فلسطینی ادامه زندگی در این چادرهای موقت را امری طاقت‌فرسا می‌داند، با این حال همچنان از توکل‌اش بر خدا برای پایان این رنج و محنت سخن می‌گوید.

انتهای پیام/

نظر شما