شناسهٔ خبر: 67465674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار منطقه 13 :

تحقق مطالبه شهروندان با بهره‌برداري از پايانه جديد شرق

صاحب‌خبر -
تحقق مطالبه شهروندان با بهره‌برداري از پايانه جديد شرق
خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 13 با بیان پیگیری های این منطقه در بهره‌برداری از فاز نخست پایانه شرق تهران از تحقق به مطالبات و درخواست‌های مردمی با اجرای فرآیند انتقال پایانه قدیم شرق تهران و راه‌اندازی پایانه جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه در حاشیه آیین پویش سی امین امید و افتخار گفت : این پویش به اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط2 مترو از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق با حضور شهردار تهران اختصاص داشت .
وی افزود: با اتمام فاز اول پروژه ، ظرف 2 تا 3 ماه آینده پایانه شرق تهران در سه راه تهرانپارس به پایانه جدید در بزرگراه شهید یاسینی ، جنب بوستان جنگلی سرخه حصار منتقل می شود و از ابتدای مهر ماه با انتقال همه تعاونی ها، فعالیت پایانه قدیم شرق در بافت شهری پایتخت تعطیل خواهد شد.
شهردار منطقه 13 اظهار داشت : باز شدن گره ترافیکی و رفع آلودگی ناشی از توقف اتوبوس ها در سه راه تهرانپارس از جمله دستاورد های این جا به جای و تکمیل فاز نخست پروژه ای است که بیش از شش سال رها شده و نیمه کاره مانده بود.
وی در خصوص موقعیت و دسترسی به این پایانه و پارک سوار شرق گفت : این پایانه با عرصه 130 هزار متر مربع در منتهی الیه شرقی بزرگراه شهید زین الدین واقع شده و از بزگراه های زین الدین، یاسینی و دماوند به این پایانه دسترسی وجود دارد و دارای تسهیلاتی از قبیل پایانه تاکسی و اتوبوس درون شهری و مترو است 72 هزار متر محوطه، 175 هزار متر مربع پارکینگ و 25 هزار 500 متر مربع ساختمان ترمینال در سه طبقه از دیگر امکانات و ویژگی های پایانه شرق تهران است.
شهردارمنطقه13 با اشاره به مطالعات متعدد ترافیکی با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیکی گفت : این مطالعات با عناوین ساماندهی دسترسی های پایانه شرق ، فاز یک و دو دسترسی های در ب غربی و شرقی پایانه شرق ، دوربرگردان غیر همسطح شرق به شرق بزرگراه شهید یاسینی ، اجرای تجهیزات ترافیکی و تابلوی هدایت مسیر برای دسترسی های پایانه شرق جدید انجام شده و به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به مجوزات اخذ شده از کمیته های مرتبط ادامه داد: پروژه های مختلفی از قبیل اجرای دسترسی های درب شرقی پایانه شرق جدید، اجرای اصلاحات هندسی بزرگراه شهید یاسینی و تهیه و نصب تابلوهای هدایت مسیر محدوده پایانه در دست اجراست که به طور متوسط پیشرفت 40درصدی دارد.
شهردار منطقه 13 ، پخش 200 تن آسفالت در فضایی به وسعت 1200 متر مربع ، 100 متر طول نهر سازی و جدول کشی را از دیگر اقداغمات عمرانی برشمرد.
وی ، احداث فضای سبز در معابر محدوده پایانه شرق و همچنین نظافت و رفت و روب محوطه و جمع آوری خاک و نخاله را ازدیگر اقدامات اعلام کرد.
محمد هادی علی احمدی خاطر نشان کرد : با حمایت ها و پیگیری های شهردار تهران و رویکرد شورای ششم، فاز نخست این طرح در این دوره مدیریت شهری به بهره برداری رسید و انتقال پایانه قدیم شرق تهران که یکی از مطالبه های جدی مردم شرق تهران بود، اجرایی می شود.
انتهای پیام/

نظر شما