شناسهٔ خبر: 67463842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان:

فاز نخست طرح آبرسانی به منطقه زرکان میمه در استان اصفهان اجرا شد

اصفهان- مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان گفت: اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب در فاز اول عملیات آبرسانی به منطقه زرکان میمه در این استان به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای عملیات خط انتقال آب به شهر لایبید و روستاهای موته، لوشاب و حسن رباط در منطقه زرکان میمه، اظهار داشت: فاز دوم عملیات آبرسانی به منطقه زرکان میمه حدود ۱۲ کیلومتر است که عملیات لوله گذاری ۶ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۶ کیلومتر دیگر در حال اجرا ست.

وی افزود: با اجرای این خط انتقال به طول ۲۹.۵ کیلومتر، نیاز آبی این منطقه که بالغ بر ۴۰ لیتر بر ثانیه است به صورت پایدار تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اجرای این عملیات خاطرنشان کرد: عملیات انتقال آب به منطقه زرکان با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب برای جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری منطقه در دستور کار قرار گرفت، این در حالیست که چندین سال است که مردم روستاهای این منطقه در زمان پیک مصرف با کمبود آب شرب مواجه می‌شوند.

اکبریان با بیان اینکه هم اکنون آب شرب منطقه زرکان از طریق منابع محلی تأمین می‌شود اظهار داشت: با اجرای این عملیات حدود ۲۰ لیتر در ثانیه از آب مورد نیاز این منطقه از طریق سامانه اصفهان بزرگ تأمین می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری هزار و ۸۵۴ انشعاب آب در منطقه زرکان خاطر نشان کرد: هم اکنون آب شرب این منطقه از طریق پنج حلقه چاه تأمین می‌شود که متأسفانه وقوع خشکسالی‌های پی در پی تأثیر بسیاری بر آبدهی این چاه‌ها داشته است به طوری که در حال حاضر آبدهی این چاه‌ها در مجموع ۲۰ لیتر در ثانیه است.

اکبریان به تأمین به موقع منابع مالی این پروژه اشاره وتصریح کرد: منابع مالی مورد نیاز این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است که ۱۰۰ میلیارد ریال آن از طریق بند "ی" تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۲ و ۳۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارات عمرانی تأمین شده است که انتظار می‌رود مابقی این اعتبارات نیز برای اجرای سریع‌تر زیرساخت‌های طرح آبرسانی به منطقه زرکان میمه تأمین شود.

نظر شما