شناسهٔ خبر: 67463023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دفتر طب سنتی در استان البرز راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی طب سنتی کشور با نام سلامتکده به مردم معرفی می‌شوند و مراجعین علاوه بر مشاوره پزشکی با کمک شیوه‌های درمانی سنتی مورد درمان قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

شهرام صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کرج با اشاره به اینکه در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دفتری تحت عنوان اداره طب ایرانی تعریف شده اظهار کرد: راه اندازی این دفتر در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو سلامتکده طب سنتی و گیاهان دارویی با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی استان در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: سلامتکده طب سنتی بخش دولتی که در بیمارستان شهید رجائی کرج دایر و سلامتکده بخش خصوصی که هم اکنون در کرج به مراجعین خدمات درمانی ارائه می‌دهد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه حجامت، زالودرمانی، ماساژ، رگ‌گیری و ناف‌گیری از جمله خدمات درمانی است که در سلامتکده طب سنتی کرج ارایه می‌شود، افزود: ارائه خدمات مشاوره دارویی از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

صیادی خاطر نشان کرد: درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی طب سنتی کشور با نام سلامتکده به مردم معرفی می‌شوند و مراجعین علاوه برمشاوره پزشکی با کمک شیوه‌های درمانی سنتی مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بدلیل کمبود نیروی متخصص در بخش دارو، داروخانه و مراکزعرضه دارو و فرآورد‌های که در مجموعه سلامتکده‌ها است راه‌اندازی نشده گفت: با استقبال مردم از این سلامتکده‌ها به امید خدا و همت مسئولان در تلاش هستیم این دارو خانه‌ها را نیزبه این مجمعه اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه 6 متخصص طب سنتی در استان در حال فعالیت هستند، افزود: پزشکان و متخصصان طب ایرانی مانند دیگر پزشکان بعد از آزمون وزارت درمان در آن رشته خاص و اخذ نمره کتبی و مصاحبه شفاهی مجاز به تحصیل در این رشته می‌ شوند و و بعد از گذرندان مدارج مختلف فعالیت خود را در این زمینه آغاز می‌کنند.

 وی همچنین از شهروندان خواست برای انجام حجامت، فصد خون و بادکش و دیگر موارد به پزشک متخصص یا پزشک عمومی که دوره 200 ساعته در وزارتخانه یا دانشگاه گذرانند مراجعه و از رفتن به مکان‌هایی به افراد متفرقه پرهیز کنند تا از بروز بیمار‌ها و دیگر مشکلات در این خصوص در امان باشند.

صیادی درادامه با اشاره به فعالیت گسترده عطاری‌ها در سطح شهرها و روستاها و ضرورت نظارت بر فعالیت آن، عنوان کرد: نظارت عطاری‌ها با سازمان غذا و دارو است و عطاری صرفا محل فروش فراورد‌هایی گیاهی و عرقیجات دارای سیب سلامت هستند. شهروندان دارو‌های خود را داروخانه‌های سلامتکده‌های طب سنتی در سراسرکشور تهیه و از مراجعه به مراکز دیگر و بدون مجوز پرهیز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما