شناسهٔ خبر: 67455209 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت دلار در مرز تعیین‌کننده/ گرای ریسک‌های سیاسی به بازار ارز/ سد حمایت دلار می‌شکند؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 11 تیر 1403

اقتصادنیوز: امروز قیمت دلار در بازار ارز تهران مرز مقاومتی مهمی را پیش روی خود دارد که به عقیده معامله گران می‌تواند در تعیین مسیر اسکناس آمریکایی در جریان معاملات اثرگذار باشد.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، افزایش میزان ریسک های سیاسی در بازار ارز تهران، جناح افزایشی را در دو روز اخیر تقویت کرده است و قیمت ها با در پیش گرفتن مسیر صعودی، مرزهای مقاومتی را یکی پس از دیگری شکسته و پیش می‌روند. براساس پیگیری های خبرنگار اقتصادنیوز، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1403‌،‌  باقی ماندن ایران در لیست سیاه اف ای تی اف، تشدید تنش میان لبنان و اسرائیل و‌ احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، از جمله مهم ترین ریسک های بازار ارز از نظر معامله گران هستند؛ موضوعاتی که روند حرکتی دلار در بازار تهران در روز یکشنبه را هم تحت تاثیر خود قرار داد و اسکناس آمریکایی که از روز 13 اردیبهشت کانال 62 هزار تومان را ندیده بود، معاملات روز یکشنبه را با نوسان در این کانال به پایان رساند.

همچنین قیمت دلار هرات هم در جریان معاملات روز گذشته با 61 هزار و 400 تومان آغاز شد اما در نیمه دوم معاملات در یک قدمی کانال 62 هزار تومان استپ کرد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی هم به حدود 61 هزار و 700 تومان رسیده است. در روز یکشنبه، قیمت درهم امارات هم 16 هزار و 880 تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا 16 هزار و 970 تومان بالا رفت. در ادامه قیمت درهم در نیمه دوم 16 هزار و 960 تومان به کار خودش پایان داد.

همچنین در بازار رمزارزها، تتر که روز گذشته در کانال 62 هزار تومان پیشروی کرده بود،‌ در جریان معاملات شبانه مسیر نزولی را در پیش گرفت و در لحظه تدوین این گزارش 61 هزار و 698 تومان قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران فنی معتقدند که مرز 61 هزار و 500 تومان برای تتر بسیار مهم است و اگر نتواند مانند روز گذشته بالای آن تثبیت روزانه دهد، مسیر کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

معامله گران با توجه به روند کاهشی قیمت تتر در معاملات شبانه و همچنین عقب نشینی دلار در جریان معاملات پشت خطی،‌ پیش بینی می کنند قیمت دلار در بازار امروز مسیر نزولی را در پیش گرفته و در کانال 61 هزار تومان نوسان دهد.

تحلیگران فنی بازار معتقدند قیمت دلار امروز در جریان معاملات بازار مرز مقاومت مهم 62 هزار و 300 تومان را پیش روی خود دارد و اگر در شکستن این مرز و تثبیت روزانه بالای آن موفق باشد؛ محدوده مقاومتی 62 هزار و 600 تومان تا 62 هزار و 700 تومان را پیش روی خود دارد که محدوده بسیار سختی برای اسکناس آمریکایی محسوب می شود و در صورت شکستن آن، مسیر صعود به کانال های بالاتر هموار خواهد شد. به گفته تحلیلگران دلار همچنین مرز حمایت قوی 61 هزار و 300 تومان را در پشت سر خود دارد که مانع کاهش بیشتر قیمت می‌شود.

نظر شما