شناسهٔ خبر: 67453772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جلیلی: سرعت اینترنت باید ۵۰ برابر افزایش پیدا کند

سعید جلیلی در حاشیه نمایشگاه الکامپ گفت: سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در نشست با فعالان اقتصاد دیجیتال کشور در حاشیه نمایشگاه الکامپ طی سخنانی اظهار داشت: اکنون به لحاظ فنی و اقتصادی برای توسعه فیبر نوری مشکلی وجود ندارد لذا فیبر نوری تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است و یکی از مباحث مهم است که باید ادامه پیدا کند و به 100 درصد برسد.

وی افزود: سرعت اینترنت موبایل حداقل 10 برابر و اینترنت ثابت باید 50 برابر افزایش پیدا کند و جزو برنامه‌هایی است که برای آن بررسی‌های لازم انجام گرفته است.

جلیلی با انتقاد از روند تامین و تخصیص ارز گفت: به عنوان نمونه برای تامین زیرساخت و  تجهیزات، ثبت سفارشی صورت می‌گیرد و قرار است که ارز تخصیص یابد و ممکن است پس از آن در بانک مرکزی 3 تا 4 ماه طول بکشد. وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی، بهداشت و بانک مرکزی باید در زمینه تخصیص ارز ورود کنند و  فرآیند تامین و تخصیص ارز نباید طولانی بشود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژه‌ای برای فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده و دولت باید فناوری اطلاعات را از سهم 7.9 درصدی به 15 درصد در 5 سال آینده برساند.

وی عنوان کرد: دولت باید بتواند بستری را ایجاد کند که هر کسی نقش خودش را به بهترین شکل ایفا کند و منظور ما از دولت نقش‌آفرین این است؛ البته مقاومت‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد و جاده‌ی هموار برای این کار وجود ندارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در هشت سال منتهی به سال 1400، رشد کشور منفی و صفر شد و به متوسط هفت‌دهمِ درصد رسید. جبران این عقب‌ماندگی باید با رشد جهش‌گونه صورت گیرد.

جلیلی با اشاره به شعار انتخاباتی خود، اظهار داشت: وقتی از یک جهان فرصت سخن می‌گوییم حتماً یکی از آنها فرصت اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی است و باید از این فرصت‌ها استفاده حداکثری کرد. تا این فرصت خود را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، تجارت، صنعت حتی فرهنگ و آموزش پرورش نیز خود را نشان دهد و دولت در این میان باید نقش حکمرانی داشته باشد زیرا در میان آحاد مردم ظرفیت‌هایی که وجود دارد و اینها فرصتی برای دولت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما