شناسهٔ خبر: 67453208 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازدید وزیر ورزش از فدراسیون تیراندازی

سیده فرزانه شریفی

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز با حضور در فدراسیون تیراندازی با اعضای کادر فنی و ملی‌پوشان این رشته دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث هاشمی صبح امروز (دوشنبه) در محل فدراسیون تیراندازی حضور پیدا کرد. وزیر ورزش و جوانان بر مزار شهید گمنام فدراسیون تیراندازی وزیر ورزش و جوانان با قرائت فاتحه بر مزار این شهید گمنام بازدید خود از فدراسیون تیراندازی را آغاز کرد. اعضای تیم‌های ملی تیراندازان و کادر فنی هم به شهید گمنام فدراسیون تیراندازی ادای احترام کردند.

مریم طالبی، سرمربی تیم ملی تفنگ پس از حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در محل تمرینات ملی پوشان اظهار داشت: در بانوان تفنگ دو سهمیه داریم و در المپیک در سه بخش نماینده داریم. چهل امیرانی در ۱۰ متر و امینی در ۱۰ متر و سه وضعیت در المپیک شرکت می‌کنند. در سه وضعیت مشکلات همیشگی داشتیم و آقای قربانی با جایی که مقدور بود تمهیدات لازم را اندیشید تا مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه افزود: در تفنگ بادی دو نماینده داریم و آماده هستیم و برنامه ریزی ها از یک سال پیش انجام شده و برنامه‌ها عملیاتی شد و تیراندازان آمادگی خوبی دارند. هدف ما حضور با تمام قدرت است و اینکه تیراندازان بتوانند عملکردی نزدیک به خودشان داشته باشد، عملکرد مطلوبی است. بعضاً هزینه سفرها توسط خود رئیس فدراسیون تأمین شد. رقابت در جهان بسیار بالا است و رکوردها در مونیخ بسیار بالا بود. برزیل موفق موفق ترین حضور تیم با سه فینالیست بود. رقابت در برزیل سخت بود چون آخرین مرحله توزیع سهمیه بود. در باکو عملکرد نسبتاً خوبی داشتیم.

وی تاکید کرد: بچه‌ها دارای ثبات رکوردی هستند البته چهل امیرانی چند روز قبل از مونیخ سلاح خود را عوض کرده بود و انتظار داشتیم این موضوع عملکرد او را تحت تأثیر قرار دهد. در مجموع الان شرایط مطلوبی دارند و همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد و همینکه عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارند خوب است.

یوسف آجرلو، سرپرست کمیته تیم‌های ملی نیز گفت: در دو دوره و در ۲۰۱۰ مه‌لقا جام بزرگ اولین سهمیه و این دوره هانیه رستمیان اولین سهمیه کاروان آن گرفت که ارزش تیراندازان ما را نشان می‌دهد

وی در ادامه افزود: شرکت ملی گاز هندوستان اسپانسر تیراندازی هستند اگر یکی از شرکت‌های بزرگ اسپانسر ما شوند و سرمایه گزاری خوبی با حمایت وزارت ورزش و مجلس انجام شود، در این رشته جایگاه واقعی خود را در دنیا به نمایش می‌گذاریم.ما استعدادهای زیادی در این رشته داریم و نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم.

احمدرضا هامونی حقیقت نیز عنوان داشت: به جز یک فینال، هانیه رستمیان در تمام فینال‌ها در سال گذشته حضور دارند. اینکه در بین برترین‌ها قرار گرفته شود و فینالیست شوند اتفاق بزرگی است و این امر انشالله در المپیک پاریس تکرار می‌شود.


وی در ادامه افزود: موضوع تجهیزات روی استعدادیابی تأثیر زیادی دارد. جوانان به سرعت جایگزین بزرگسالان می‌شوند و ما نیاز تجهیزات داریم. تیراندازان بادی ما در کلاس بین المللی هستند و اگر در فینال باشند و مدال بگیرند جای تعجب وجود ندارد. هانیه در بخشی که مشکل مهمات داشتیم، سهمیه گرفت.

نظر شما