شناسهٔ خبر: 67453139 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

دلار سیگنال کاهشی داد؛ استارت پولبک قیمت سکه زده شد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 11 تیر 1403

اقتصادنیوز: امروز در بازار طلا و سکه ایران قیمت سکه چشم انتظار حرکت دلار است و معامله گران معتقدند احتمال عقب نشینی این فلز گرانبهای داخلی از مرز مقاومتی مهم 42 میلیون و 200 هزار تومان، وجود دارد.

صاحب‌خبر -
 عکس‌:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی امروز معاملات خود را از سر خواهد گرفت که قیمت ها در پایان روز یکشنبه 10 تیر، روند صعودی را تجربه کردند و از مرزهای مقاومتی گذشتند. موضوعی که به عقیده معامله گران بازار فارغ از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1403 و تلاش بازار برای کاهش ریسک اعلام نتیجه انتخابات در روز شنبه، از تشدید تنش میان لبنان و اسرائیل نشات گرفته است و بازار از تبدیل این تنش به جنگ، بیمناک است.

قیمت سکه که معاملات روز یکشنبه را در محدوده 42 میلیون و 600 هزار تومان آغاز کرده بود؛ در نیمه دوم فعالیت بازار روند افزایشی را دنبال کرد و به کانال 43 میلیون وارد شد تا پس از سوم اردیبهشت که آخرین حضور فلز گرانبهای داخلی در این کانال بود؛ بار دیگر معامله گران نرخ 43 میلیون را مقابل قیمت سکه مشاهده کنند؛ روندی که در بازار طلا هم شاهد آن بودیم و قیمت طلای آبشده که در مرز مهم 15 میلیون و 380 هزار تومان قرار دارد، روز گذشته در همین محدوده نوسان داد و نتوانست بالای این مرز مقاومتی تثبیت دهد و در پایان روز یکشنبه 15 میلیون و 350 هزار تومان قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، در بازار جهانی قیمت طلا همچنان به نوسان در دامنه مشخص ادامه داد و ارزش هر اونس طلا در لحظه نگارش این گزارش به 2325 دلار رسید که نسبت به روز قبل از تعطیلات،‌ افت دو دلاری داشته است.

قیمت دلار هم در جریان معاملات روز یکشنبه بازار ارز تهران به مانند سکه تغییر کانال داد و به کانال 62 هزار تومان وارد شد. در هرات هم قیمت دلار معاملات را در محدوده 61 هزار و 400 تومان آغاز کرد اما در نیمه دوم معاملات با تداوم روند صعودی تا مرز 61 هزار و 900 تومان بالا آمد. به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی اما در جریان معاملات پشت خطی بازار نتوانست مسیر صعودی روز گذشته را تداوم دهد و با عقب نشینی به کانال 61 هزار تومان،‌ 61 هزار و 740 تومان ارزش گذاری شد.

معامله‌گران معتقدند قیمت سکه مرز مقاومتی مهم 42 میلیون و 200 هزار تومان را شکسته است و می تواند در صورت صعود قیمت دلار، افزایش بیشتری را تجربه کند و به کانال های صعودی وارد شود. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، برخی از تحلیلران فنی معتقدند با توجه به روند نزولی قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی، پولبک سکه‌ به مقاومت شکسته شده دور از انتظار نیست و در این صورت فلز گرانبهای داخلی مسیر نزولی را تجربه خواهد کرد.

نظر شما