شناسهٔ خبر: 67452510 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

یاری: استفاده از داوران ممتاز ملی اعتراضی در لیگ یک نداشت

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی از الکترونیک شدن قراردادهای لیگ و همچنین استفاده از داوران ممتاز ملی استان‌ها در لیگ دسته اول کشتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط حمید یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در رابطه کیفیت برگزاری لیگ دسته اول کشتی که اکنون در هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی در حال برگزاری است، اظهار داشت: باتوجه به شرایط امسال لیگ دسته اول و کم شدن سهمیه کشتی‌گیران بزرگسال تیم‌ها به سمتی پیش می‌رویم که بیشتر تمرکز روی رده سنی امید باشد. قبلا تیم‌ها اجازه استفاده از سه کشتی‌گیر بزرگسالان را داشتند که امسال به دو نفر کاهش پیدا کرد. رقابت‌های خوبی تا امروز برگزار شده است.

تصمیم سرنوشت‌ساز کشتی روسیه برای حضور در المپیک

 

وی با اشاره به تغییر دیگری که لیگ دسته اول امسال در مقایسه با سال‌های قبل دارد، تاکید کرد: کاری که برای اولین بار انجام شد، استفاده از داوران ممتاز ملی در این رقابت‌ها بود. این کار را سال گذشته در لیگ نوجوانان به صورت محدود انجام دادیم، ولی امسال با هماهنگی کمیسیون داوران، از داوران ممتاز ملی که در استان‌ها هستند، استفاده شد، داورانی که یک مرحله بیشتر تا بین‌المللی شدن ندارند و از انگیزه بالایی هم برای قضاوت برخوردارند. خوشبختانه اعتراض و درگیری هم نداشتیم.

یاری در رابطه با اینکه زمان برگزاری فینال رقابت‌های دسته اول چه زمانی خواهد بود، گفت: بعد از مشخص شدن تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی، زمان قطعی برگزاری مسابقه اعلام می‌شود که احتمالا هفته اول مرداد با یکی دو روز تفاوت، در خصوص مرحله پایانی لیگ کشتی آزاد و فرنگی خواهد بود. در واقع پرونده لیگ دسته اول، پیش از آغاز رقابت‌های المپیک بسته خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا امسال تیمی از لیگ دسته اول شرایط حضور در لیگ برتر را خواهد داشت؟، اظهار داشت: هوافضا هرچند تیم نظامی است، اما شرایط خوبی دارد. علاوه بر آن، امسال ما شاهد حضور نمایندگان سپاهان، گل‌گهر، میهن و... در مسابقات بودیم که اینها باشگاه هستند و نوید این را می‌دهند که حضورشان در کشتی ادامه‌دار باشد. با اینها صحبت کردیم، فارغ از میزان سرمایه‌شان، چون باشگاه‌های ریشه‌داری هستند، اینکه حتما در کشتی باشند، خیلی خوب است. البته با خود بچه‌هایی که با این باشگاه‌ها همکاری می‌کنند، صحبت کنیم که حرکتی انجام نشود که از تیم‌داری در کشتی دلزده شوند.

رئیس سازمان لیگ کشتی همچنین درباره تغییراتی که آیین‌نامه لیگ برتر 1403 داشته، عنوان کرد: آیین نامه لیگ برتر را آماده کردیم، تغییر اصلی در خصوص تعداد کشتی‌گیران خارجی و ملی‌پوشان تیم‌هاست و همچنین زمان وزن‌کشی.

حمید یاری در خاتمه نیز از تغییر نحوه قراردادها در لیگ خبر داد و گفت: از امسال همه قراردادهای ما الکترونیک شده است، استارت این کار را هم از لیگ یک زدیم که آزمون و خطا شده و ایرادهایش برای لیگ برتر دربیاید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما