شناسهٔ خبر: 67450620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پیشتازی راستگرایان در انتخابات فرانسه/ درخواست مکرون برای اتحاد دموکراتیک

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه خواستار اتحاد دموکراتیک گسترده علیه راست‌های افراطی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، انتخابات پارلمان فرانسه با شکست حزب امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور همراه بود. بر این اساس، مردم فرانسه امروز برای انتخاب ۵۷۷ نماینده پارلمان در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهد حزب راستگرای جبهه ملی به رهبری مارین لوپن در انتخابات پیش است. حزب چپگرای جبهه مردمی جدید در جایگاه دوم و در نهایت جبهه میانه رو به رهبری مکرون در جایگاه سوم قرار دارد. گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: درسی که ما امشب آموختیم این است که راستگرایان اکنون در دروازه قدرت قرار دارند. نباید هیچ رأیی به جبهه ملی داده شود. مکرون که از نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رأی به شدت ناامید شده است خواستار اتحاد دموکراتیک گسترده علیه راست‌های افراطی شد.

راستگرایان در فرانسه معتقد به ملی گرایی هستند، موضوعی که در میان کشورهای اروپایی به دلیل حفظ اتحادیه اروپا سال هاست که سرکوب شده است.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است ملی گرایی قدرتمندترین ایدئولوژی در جهان است که تقابل آن با لیبرالیسم، به شکست لیبرالیسم منجر خواهد شد.

اتحادیه اروپا که بر باورهای لیبرالیسم استوار است اکنون با تهدید جدی راستگرایان در اروپا مواجه است. هیچ سمی برای این اتحادیه مهلک تر از گسترش ملی گرایی در میان کشورهای عضو نیست. راستگرایان در فرانسه سال هاست وعده می‌دهند همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما