شناسهٔ خبر: 67449957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نتانیاهو به دام کمیته حقیقت یاب افتاد/ این اداره بی بی را به چالش می کشد؟

اقتصادنیوز: رئیس اداره بازرسی رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی تاکید کرد او نیز ملزم به پاسخگویی به حوادث ۷ اکتبر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، متانیاهو انگلمن رئیس اداره بازرسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، از نخست وزیر اسرائیل خواسته است در مقابل خواسته‌های کمیته حققت یاب تمکین کرده و اجازه فعالیت تحقیقاتی به اعضای این کمیته در دفترش را بدهند.

به گفته این مقام اسرائیلی، کمیته مذکور موظف است پاسخ‌‌هایی در رابطه با شکست‌‌هایی که منجر به فاجعه سمحات تورات (عملیات طوفان الاقصی) در 7 اکتبر شد، پیدا کند.

وی همچنین از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست با رئیس اداره حسابرسی اسرائیل هم همکاری شود.

به نوشته آحارانوت این اداره نیز در حال حاضر در حال بررسی مسایل مالی مربوط به جنگ شمشیرهای آهنین (تهاجم به نوار غزه و..) است و با جود اعتراضات و انتقادات صورت گرفته در سطح سیاسی و نظامی نسبت به فعالیت‌های این کمیته، به کار خود در این رابطه ادامه می‌دهد و در حال حاضر مشغول بررسی نحوه تعامل با غیر نظامیان (شهرک نشینان) بعد از آغاز جنگ به ویژه افرادی که از شهرک هایشان به نقاط دیگری منتقل شدند، است.

خبر مرتبط
طرح جدید اسرائیل برای رفح/ نتانیاهو چه در سر دارد؟

اقتصادنیوز: برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا واقع در جنوب نوار غزه رسانه‌ای شد.

رئیس اداره بازرسی رژیم صهیونیستی اخیرا در نشست "آینده اسرائیل" که در دانشگاه تل‌آویو برگزار شده بود اعلام کرد، به حکم دادگاه عالی موفق نشده است اسناد و مدارک مربوط به حوادث 7 اکتبر را از دفتر نخست وزیری اسرائیل دریافت کند و باید منتظر استیناف اداره‌اش در این رابطه شود.

این در حالی است که به گفته وی، تمامی اسرائیلی‌ها امروز می‌خوانند بدانند چه مکاتبات و مذاکراتی در این رابطه انجام شده است، گرچه این اسناد صرفا بخشی از تحقیقاتی است که قرار است در دفتر نخست وزیری انجام شود.

خبر مرتبط
موشک باران مجدد این منطقه اسرائیل+ جزئیات

اقتصادنیوز: گروه‌های مقاومت فلسطین باز هم موضع صهیونیستی «ناحال عوز» را موشک‌باران کردند.

نظر شما