شناسهٔ خبر: 67444979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارش شدید باران در دهلی نو 11 کشته برجای گذاشت و ترافیک هوایی را مختل کرد

صاحب‌خبر -
بارش شدید باران در دهلی نو 11 کشته برجای گذاشت و ترافیک هوایی را مختل کرد
خبرگزاری آریا-روزنامه تایمز آو ایندیا گزارش داد که تعداد قربانیان باران‌های شدید ناگهانی که هفته گذشته در دهلی نو بارید به 11 نفر افزایش یافت، از جمله چهار نفر در تونل‌های سیل‌زده غرق شدند، در حالی که ترافیک هوایی در پایتخت با اختلالاتی مواجه شد.

به گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از رویترز؛دهلی نو که در اوایل این ماه بدترین موج گرما را در تاریخ خود تجربه کرد، در 28 ژوئن بیشترین میزان بارندگی خود را در چند دهه اخیر به ثبت رساند که میزان آن در یک روز از میانگین بارندگی یک‌ماهه شهر بیشتر شد.

بارش شدید باران باعث ریزش سقف یکی از سه ترمینال فرودگاه اصلی دهلی نو شد که منجر به کشته شدن یک نفر، اختلال در پروازها، غوطه ور شدن تونل ها با آب، ازدحام شدید ترافیک و قطع برق و آب بخش هایی از شهر شد.

اطلاعات پلت فرم ردیابی پرواز (FlightAware) حاکی از آن است که طی 24 ساعت گذشته حدود 60 پرواز از فرودگاه اصلی پایتخت لغو شده است.

یک مقام فرودگاهی گفت: عملیات فرودگاه تا حد زیادی در روز یکشنبه به طور عادی پیش می رود و بیشتر پروازهای برنامه ریزی شده از ترمینال آسیب دیده به دو ترمینال دیگر هدایت می شود، اما احتمال لغو پروازها در طول روز را رد نکرد.

فرودگاه دهلی بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه این کشور است.

ترمینال 1 در حال حاضر بسته معمولاً توسط خطوط هوایی ارزان قیمت IndiGo استفاده می شود که توسط InterGlobe Aviation و SpiceJet اداره می شود. این ترمینال در حال حاضر سالانه پذیرای 40 میلیون مسافر است.

سخنگوی IndiGo در مورد لغو پروازها اظهار نظر نکرد و سخنگوی SpiceJet بلافاصله به تماس تلفنی پاسخ نداد.

نظر شما