شناسهٔ خبر: 67444321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با هدف جمع آوری خاطرات شهید آیت الله صدوقی؛

«رهبر دارالعباده» در یزد منتشر شد

یزد- رئیس حوزه هنری یزد گفت: «رهبر دارالعباده» مجموعه خاطرات چهارمین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی، نوشته محمدعلی جعفری نویسنده یزدی است که توسط نشر خط شکنان منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

حسام سالکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این کتاب داستان زندگی، مبارزات و مجاهدت‌های شهید صدوقی پیش روی مخاطب قرار گرفته تا با این یار دیرین امام خمینی (ره) و نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه یزد آشنا شود.

وی از گزیده‌های این کتاب به بخش «مأموران دولتی قم چند بار احضارش کردند. هر دفعه تعهد می‌داد دیگر منبر نرود؛ ولی دوباره فردا همان آش و همان کاسه. مجبورش کردند تعهد کتبی بدهد. نوشته بود: «من دیگر در اینجا منبر نمی‌روم.» مگر قرار نشد دیگر به منبر نروی؟ من گفتم دیگر آنجا منبر نمی‌روم. اما اینجا که آنجا نیست!» اشاره کرد.

رییس حوزه هنری یزد اظهار کرد: شهید آیت الله محمد صدوقی از جمله نزدیکان به بنیانگذار انقلاب اسلامی و هدایتگران مؤثر انقلاب بودند که شخصیت و منش خاص ایشان، محبوبیت و مقبولیت کم نظیری در بین انقلابی‌ها ایجاد کرده بود و اگرچه جنبه‌های حضورشان در استان یزد پر رنگ شده، اما نقش مؤثر ایشان در روند انقلاب اسلامی و فراتر از محدوده استان، قابل تأمل و تدقیق است.

وی ادامه داد: در این اثر مخاطب، هم به قدرت استدلال و اتکای شهید صدوقی به یاری خداوند پی می‌برد و هم یکی از گره‌های فکری مبارزات زمان انقلاب برایش باز می‌شود که مبارزان چگونه با دست خالی و با ایمان و توکل به خدا، رژیم طاغوت را از پا درآوردند.

گفتنی است؛ شهید آیت الله صدوقی ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۱ هجری شمسی پس از اقامه نماز جمعه در مسجد ملأ اسماعیل به دست منافقان به شهادت رسید و چهارمین شهید محراب لقب گرفت.

نظر شما