شناسهٔ خبر: 67444310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بِکِش کنار جو! بِکِش کنار جو!

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا، از بولیوی شروع می‌کنیم که کودتایی عجیب را پشت سر گذاشت؛ کودتای خودخواسته! سپس در آمریکا فشار رسانه‌‌ها برای خروج بایدن از رقابت انتخاباتی را بررسی می‌کنیم. در آخر هم سری به کاخ

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، از بولیوی شروع می‌کنیم که کودتایی عجیب را پشت سر گذاشت؛ کودتای خودخواسته! سپس در آمریکا فشار رسانه‌‌ها برای خروج بایدن از رقابت انتخاباتی را بررسی می‌کنیم. در آخر هم سری به کاخ بالمورال در اسکاتلند می‌زنیم.

بولیوی؛ کودتای رئیس‌جمهور علیه خود!

«لوئیس آرس» رئیس‌جمهور بولیوی متهم به کودتا علیه خود است. بازداشت یکی از عوامل ورود به کاخ و اعتراف او به گرفتن دستور برای این کار آرس را متهم کرده است. آرس با هدف افزایش محبوبیت چنین طرحی در انداخته است!

ماجرا از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد. جمعیتی در میدان مرکزی لاپاز تجمع کردند و سپس به سمت کاخ ریاست‌جمهوری راه افتادند. ناگهان تانک وارد کاخ شد و خبر کودتا علیه آرس در جهان پیچید.

 کل ماجرا سه ساعت طول کشید و آرس موفق شد ماجرا را جمع و جور کند و کودتاچیان را عقب براند! او اتهام کودتای ساختگی را رد کرده است، اما بررسی برخی مدارک انگشت اتهام را به سوی نگه می‌دارد.

بلایای طبیعی؛ زنان آسیب‌پذیرتر از مردان

مطالعات در استرالیا می‌گوید وقتی حادثه‌ای طبیعی رخ می‌دهد، زنان بیشتر از مردان در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می‌دهند.

در این تحقیق ،مشخص شده است که زنان ۱۴ برابر بیشتر از مردان در اثر بلایای طبیعی می‌میرند. علاوه بر تاثیر مستقیم بلایای طبیعی بر مرگ و میر زنان مسائل دیگری هم دخیل است.

در واقع زنان هنگام بحران و پس از آن، امنیت کمتری دارند و منابع کوچکتری به آنها اختصاص پیدا می‌کند. محققان می‌گویند زنان باید در مرکز سیاست‌های آب و هوایی و محیط زیستی قرار بگیرند. 

بریتانیا؛ تامین جای خواب برای دانش‌آموزان محروم!

مدیر مدرسه‌ای در «هارتپول» در بریتانیا با کمک یک مرکز خیریه دست به اقدامی عجیب و مفید زده است؛ تامین ۱۰ هزار جای خواب برای دانش‌آموزان محروم که از فقر خواب رنج می‌برند! 

تهیه بسته‌های غذایی رایگان صبحانه، لوازم التحریر، پوشاک و بهداشت برای دانش‌آموزان محروم اتفاق عجیبی در مدارس بریتانیا نیست. اما جای خواب؟ خوابیدن به یادگیری بهتر کمک می‌کند.

این مرکز خیریه و مدیران مدرسه ایده استقرار تختخواب را در مدرسه هارتپول اجرا کرده اند. گاهی دانش‌آموزان با خواهران و برادران کوچک خود روی این تخت‌ها می‌خوابند و استراحت می‌کنند.

فشار رسانه‌های آمریکا بر بایدن؛ وقت استعفاست!

فشار رسانه‌های آمریکایی بر بایدن و برای کناره‌گیری از کاندیداتوریی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، وقتی مهم می‌شود که «نیویورک‌تایمز» معروف به «بانوی پیر خاکستری» نیز به جمع آنها می‌پیوندد.

«نیویورک‌تایمز» یکی از مهم‌ترین رسانه‌های دموکرات‌های آمریکاست. مسئولان این روزنامه هم به این نتیجه رسیده‌اند که وقت استعفای بایدن است و باید گزینه دیگر دموکرات‌ها جایگزین شود.

مناظره ترامپ و بایدن در آتلانتا، زنگ خطر را برای دموکرات‌ها به صدا درآورده است؛ بایدن گزینه‌ای نیست که بتواند ترامپ را شکست دهد. او در ۲۰۲۰ خوب بود، اما برای ۲۰۲۴ نه!

اسکاتلند؛ بفرمایید تماشای کاخ بالمورال!

بلیت‌های ۱۰۰ و ۱۵۰ پوندی ورودی کاخ بالمورال به کل به فروش رسیده و چیزی باقی نمانده است. نخستین‌بار است که درهای این کاخ سلطنتی به روی شهروندان گشوده می‌شود.

از ۱۷۰ سال پیش تا کنون درهای بالمورال، محل اقامت خانواده سلطنتی در اسکاتلند به روی مردم باز نشده است. اما حالا تورهای گردشگری شهروندان را برای گشت و گذار درون کاخ به صف کرده اند.

پادشاه چارلز سوم از زمان شروع سلطنت خود پس از ملکه الیزابت دوم تغییراتی در برخی از طراحی‌های کاخ ایجاد کرده است. کاخ بالمورال اقامتگاه محبوب تابستانی ملکه الیزابت دوم بوده است.

منبع: sharghdaily-935627

نظر شما