شناسهٔ خبر: 67443798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر علوم: دانشجویان نمونه عضو هیئت علمی می‌شوند

وزیر علوم در سی و یکمین آئین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری از اقدامات این وزارتخانه و وزارت بهداشت برای عضو هیئت علمی شدن این دانشجویان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در سی و یکمین آئین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری، دانشجویان نمونه معرفی شدند.

در این مراسم 11 نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی و 19  نفر نیز از دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم به عنوان دانشجوی نمونه کشوری معرفی شدند.

هاشم داداش‌پور در این مراسم که در دانشگاه صنعتی شریف با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد، اظهار داشت: دانشجوی نمونه دانشجویی است که در تمام ابعاد رشد یابد. ما آیین نامه دانشجویان نمونه را با رویکرد تحولی تغییر دادیم تا بتوانیم مطابق تغییر نسل‌های دانشجو، افراد برگزیده را انتخاب کنیم.

وی گفت: شاخص سن، معدل و زبان از جمله شاخص‌های سنجش نمونه را حذف کردیم و در نتیجه تعداد افراد از دوره قبل که 400 نفر بود به یک هزار و 171 نفر رسید. دوبار فرایند داوری همچنین برای صحت سنجی مصاحبه انجام شد که از 29 نفر دعوت شده به مصاحبه در نهایت 19  نفر انتخاب شدند. بیش از 10 درصد دانشجویان نمونه از دانشگاه تهران هستند و حتی از دانشجویان دانشگاه‌هایی همچون ایلام نیز دانشجویانی در این بین بودند.

زلفی‌گل، وزیرعلوم نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: دانشجویان نهال‌های سرمایه نمادین هستند و باید مراقب رفتار خود باشند، زیرا الگویی برای سایر افراد هستند. شخصیت علمی کشور باید متوازن باشد و به تمام زیرنظامهای آموزشی توجه کند و در تمام ابعاد تحقیقات، فرهنگی، اجتماعی و غیره سرآمد باشد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت علمی هم باید به تولید علم و هم مصرف علم توجه داشته باشد و در دولت سیزدهم با هدایت شهید جمهور به گونه‌ای عمل شد که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که متولی علوم هستند به اهداف و برنامه های تدوین شده رسیدند. دانشمند در محدوده جغرافیایی محدود نمی‌شود ‌و دانشمندان می‌توانند مرزها را از بین ببرند و کشورگشایی کنند.

وزیرعلوم با اشاره به اینکه هم باید به تولید علم، هم به مصرف علم و هم به تبدیل علوم به فنون باید توجه کنیم، افزود: در دولت مردمی سیزدهم با حمایت دکتر رئیسی به گونه ای عمل شد که برنامه‌های وزارتخانه های مرتبط با علم طوری بود که شخصیت علمی کشور حالت توازن خود را حفظ کردند. در این دوره در وزارت علوم فعالیت هایی در زمینه نگهداشت و جذب نخبگان، زیرساخت ها، توجه به امکانات رفاهی دانشجویان و ایجاد خوابگاه های متاهلی انجام، همچنین دستور العمل انتخاب دانشجویان سرآمد برای اولین بار تدوین و ابلاغ شده است. پذیدش دانشجوی استاد محور نیز برای اولین بار اجرایی شد.

زلفی‌گل همچنین درباره درخواست دانشجویان نمونه گفت: نامه دو امضایی با امضای وزیر بهداشت تهیه کرده و برای بنیاد ملی نخبگان ارسال می‌شود تا دانشجویان نمونه کشوری هم جزو بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و خارج از فراخوان جذب هیئت علمی شوند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم میلاد پیران حمل‌آبادی از دانشگاه محقق اردبیلی، محمدحسن سعیدی مطلق از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، زینب رحمتی از دانشگاه ایلام، مردم داورزنی و امیرحسین یزدان‌بخش هر دو از دانشگاه تهران، ساسان آزاد از دانشگاه شهید بهشتی، سیدکریم تهامی تولون از دانشگاه محقق اردبیلی، ایلقار اردبیل‌چی از دانشگاه تهران، محمدحسین جلالیان از دانشگاه صنعتی اصفهان، زهرا خاکباز از دانشگاه تربیت مدرس و شاهین فقیری از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان 11 دانشجوی نمونه دوره دکتری دانشگاه‌های وزارت علوم معرفی شدند.

 نگین خاتونی از دانشگاه فردوسی مشهد، محمد حاتمی‌نژاد از دانشگاه لرستان و پری فهندژ سعدی از دانشگاه شیراز از دانشجویان برتر در دوره کارشناسی ارشد بودند.

در دوره کارشناسی نیز پنج دانشجو از دانشجویان کشور به عنوان دانشجوی نمونه سال 1402  معرفی شدند که اسامی آنها عبارت بود از: علی تابع از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اراک، مریم اکبری از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز، علی جوکار از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری شیراز، محمد حسن‌آقایی از دانشگاه علامه طباطبایی و مهدی نقی‌زاده باقی از دانشگاه محقق اردبیلی .

در بیست و یکمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری 11 نفر از تمامی گروه‌های تحصیلی دانشگاه‌های وزارت بهداشت نیز به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شدند.

مهدی هادیان برسیانی از دانشگاه اصفهان، محمدرضا امینی از دانشگاه شهید بهشتی، امیر ولی‌زاده دیزجیکان از دانشگاه تبریز، راضیه آخوندزردینی از دانشگاه کرمان، مهدی اصغری عظما از دانشگاه تبریز، محمدحسن سهولی از دانشگاه شهید بهشتی، علی دلگرم شمس‌آبادی از دانشگاه شهرکرد، سیدمهدی زارع‌زاده از دانشگاه تهران، ساناز رضاییان از دانشگاه جهرم، علی عباس‌زاده چراغعلی از دانشگاه تربت حیدریه و آرین غمخوار رودپشتی نیز از دانشگاه قم از جمله این دانشجویان هستند. 

انتهای پیام/

نظر شما