شناسهٔ خبر: 67443448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رستمی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

ضرورت اهتمام وزارتخانه‌هاي ميراث فرهنگي و ارشاد براي احداث مکان رويداد حديث سلسله‌الذهب در نيشابور

صاحب‌خبر -
ضرورت اهتمام وزارتخانه‌هاي ميراث فرهنگي و ارشاد براي احداث مکان رويداد حديث سلسله‌الذهب در نيشابور
خبرگزاری آریا - نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در نیشابور موقعیت بی‌نظیری در حوزه فرهنگی گردشگری مذهبی فراهم کرده است، از وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و ارشاد خواست تا نسبت به احداث مکان رویداد حدیث سلسله‌الذهب در نیشابور اهتمام ورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، محمد رستمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 10تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: فراخواندن امام رضا (ع) از مدینه به مرو زمینه‌ساز هجرتی تاریخی و تمدن‌ساز شد که در نیشابور با بیان حدیث مبارک سلسله الذهب به نقطه اوج خود رسید و 10 تیر ماه سالروز وقوع این رویداد ملی تاریخی است.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان، میان جلگه‌و بخش سرولایت در مجلس ادامه داد: امام رضا (ع) در اجتماع هزاران نفری مردم مشتاق آن روز نیشابور به نقل از اجداد مطهر سلسله وار و به نقل از رسول خدا (ص) که ایشان از جبرئیل به نقل از پرودگار فرمودند کلمه لا اله الا اللّه دژ محکم من است، آن که به دژ من وارد شود از عذاب من ایمن است. در ادامه فرمودند شروطی دارند و من از شروط آن هستم و همزمان با نقل حدیث بیش از 20 هزار نفر قلمدان به دست آن را مکتوب کردم که نشان‌دهنده ظرفیت و ا ستعدادهای موجود در نیشابور آن زمان است.
وی تصریح کرد: حضور امام رضا (ع) در نیشابور موقعیت بی‌نظیری در حوزه فرهنگی گردشگری مذهبی فراهم کرده است که ضروری است دستگاه‌های ذیربط مخصوصا وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت احداث مکان رویداد این حدیث اهتمام داشته و اقدام نماید./
پایان پیام

نظر شما