شناسهٔ خبر: 67443020 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار به تهرانی‌ها؛ در این مکان‌ها توقف نکنید

مدیریت بحران استان تهران به شهروندان تهرانی توصیه کرد تا پایان وقت سه‌شنبه، ۱۲ تیرماه، از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و استقرار در ارتفاعات، به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و شب، خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از یکشنبه ۱۰ تا پایان سه‌شنبه ۱۲ تیر در ساعت‌های بعد از ظهر و شب، وزش باد شدید در نیمه جنوبی و غربی همراه با خیزش گرد و خاک و احتمال طوفان لحظه‌ای، محدودیت دید و کاهش کیفیت هوا، رگبار و رعد و برق بویژه در ارتفاعات و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان تهران پیش بینی شده است.

به گزارش صداوسیما، حامد یزدی مهر افزود: در این شرایط جوی احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، خطر صاعقه و سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، گاهی مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به شهروندان تهرانی توصیه کرد در این مدت هنگام عبور و مرور جاده‌ای احتیاط و از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان حاصل و از قرارگرفتن در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و بالگرد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام خودداری کنند.

حامد یزدی مهر همچنین بر مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، احتیاط در انجام امور عمرانی و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع تاکید کرد.

نظر شما