شناسهٔ خبر: 67441650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خبر داد:

وب کيوسک‌ها جايگزين صندوق‌هاي صدقات گلستان/ جمع‌آوري صدقه با روش‌هاي نوين

صاحب‌خبر -
وب کيوسک‌ها جايگزين صندوق‌هاي صدقات گلستان/ جمع‌آوري صدقه با روش‌هاي نوين

خبرگزاری آریا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از جمع‌آوری صدقه با استفاده از روش‌های نوین وب کیوسک‌ها، طرح نانینو و صدقه الکترونیکی خبر داد و افزود: این روش‌ها با هدف پرداخت راه‌های آسان صدقات انجام می‌شود.

 

 عیسی بابائی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از راهبرد‌ها و برنامه‌های حوزه مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) جایگزین کردن شیوه‌های پرداخت آسان و مدرن صدقات به جای روش‌های سنتی است.

وی با بیان اینکه طراحی وب کیوسک‌ها که دارای منوی انتخاب نوع کمک خیرین است از تحولات این حوزه به شمار می‌رود، ادامه داد: در حال حاضر 2 وب کیوسک صدقات در استان راه‌اندازی و به زودی در فرودگاه و راه آهن استان مستقر شده و مسافرین عزیز می‌توانند به راحتی صدقه سفر خود را از طریق کارت خوان‌های بانکی پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط منوی صدقه سفر در این وب کیوسک‌ها تعبیه شده، افزود: پس از راه‌اندازی و شناسایی نقاط قوت و ضعف این وب کیوسک‌ها، در خصوص فعال شدن گزینه‌های دیگر در منوی اصلی اقدام خواهد شد، به طوریکه خیرین بتوانند به راحتی انتخاب کنند که نوع کمک آنها در چه زمینه‌ای از حوزه‌های مسکن، فرهنگی و آموزشی، بهداشت و درمان، جهیزیه، اشتغال و کارآفرینی، طرح اکرام ایتام، سایر نذورات و یا صدقات روزانه مصرف شود.

وی با بیان اینکه 34 هزار و 888 صندوق بزرگ معابر و 10 هزار و 744 صندوق اماکن عمومی در سطح استان مستقر شده است، خاطرنشان کرد: با جایگزینی روش‌های نوین و الکترونیکی، صندوق‌های صدقات فلزی به تدریج از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند که این اقدام در راستای کمک به بهبود مبلمان شهری است.

بابائی با اشاره به جمع‌آوری بیش از 13 میلیارد تومان صدقه در سال گذشته تصریح کرد: تمامی صنادیق کوچک در سطح استان مجهز به بارکد (QR) اختصاصی شده و همچنین مشترکین و خیریـن از روش‌های آسان پرداخت ussd، کارت به کارت بانکی، طرح نانینو (پرداخت صدقات از طریق کارتخوان نانوایی‌ها) و استفاده از نرم‌افزار‌های مجازی (بله، بام و... ) می‌توانند نذورات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام.

نظر شما