شناسهٔ خبر: 67441629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرد در تذکر شفاهی:

محروم کردن مردم سيستان و بلوچستان از طرح انتقال آب از درياي عمان بي‌عدالتي و تبعيض آشکار است

صاحب‌خبر -
محروم کردن مردم سيستان و بلوچستان از طرح انتقال آب از درياي عمان بي‌عدالتي و تبعيض آشکار است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم خاش در مجلس گفت: چرا در جریان طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های مرکزی و خراسان جنوبی هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب در نظر گرفته نشده است. این بی‌عدالتی و تبعیض آشکار را با چه منطقی توجیه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، علی کرد در نشست علنی امروز (یکشنبه 10تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: برای افزایش سهمیه پذیرش دانشجو – معلم از بین داوطلبان بومی هر شهرستان برای تحصیل و اشتغال و دانشگاه فرهنگیان و افزایش سهمیه استخدام با آزمون‌های پیش رو جهت رفع مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش به حمایت جدی وزیر آموزش و پرورش نیاز داریم.
نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آقای وزیر وضعیت جذب معلمان خرید خدمت سیستان و بلوچستان را حل کنید.
وی در تذکر دیگر خطاب به وزیر نیرو افزود: چرا در جریان طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های مرکزی و خراسان جنوبی هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب در نظر گرفته نشده است. این بی‌عدالتی و تبعیض آشکار را با چه منطقی توجیه می‌کنید.
این نماینده مردم در مجلس مطرح کرد: چرا در طرح انتقال آب منطقه ملاحظات اجتماعی را در طرح‌های مذکور نادیده گرفته‌اید و اقدامات شما دور از عدالت و انصاف است، همچنین برای تأمین آب شرب شهرهای حوزه انتخابیه چه برنامه‌ای دارید؟ اگر این مناطق از طرح انتقال آب دریای عمان محروم شوند چه طرح جایگزینی را پیش‌بینی کرده‌اید. لطفا در اسرع وقت چاره‌ای اندیشیده و از هرگونه مشکل اجتماعی جلوگیری کنید.
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: مسیر ترانزیتی خاش به زاهدان از مسیرهای پرترافیک و پرحادثه سیستان و بلوچستان است که همواره حوادث دردناکی در این مسیر رخ می‌دهد و تلفات انسانی بی‌شماری دارد لذا باید اعتبارات پروژه بزرگراه به نحو مطلوبی تأمین شود./
پایان پیام

نظر شما