شناسهٔ خبر: 67439906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عملکرد بایدن در مناظره «بمب هیدروژنی سیاسی» بود

«باب وودوارد» خبرنگار افشاگر واترگیت و سردبیر قدیمی نشریه واشنگتن‌پست، با انتقاد از رهبر دموکرات کاخ سفید گفت عملکرد بایدن در مناظره انتخاباتی با ترامپ همچون یک «بمب هیدروژنی سیاسی» بود و مردم باید بدانند که واقعا چه اتفاقاتی افتاده است.

صاحب‌خبر -

 باب وودوارد پس از مناظره جو بایدن ، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه او گفت، عملکرد بایدن «به حدی بد و به حدی افتضاح» بود که خبرنگاران باید به دنبال توضیحی از سمت کارکنان او باشند.

این روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی افزود: «فکر می‌کنم در اینجا جواب، گزارش دادن باشد؛ اینکه بسیار تهاجمی به دنبال پاسخی باشیم که دقیقا چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ ما نمی‌خواهیم که اطلاعاتی در این مورد، چند سال یا یک دهه دیگر در کتاب‌ها یا خاطرات‌ها منتشر شود. ما اکنون باید مطلع شویم.»

وودوارد در گفت‌وگو با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» حدس زد که در طول تدارکات پیش از مناظره، استراتژی محتمل برای مبارزات انتخاباتی بایدن، با توجه به اینکه مناظره را در وهله اول خود آنها پیشنهاد دادند، اینطور پیش رفت که رئیس‌جمهور آمریکا با کارکنان خودش وارد یک «دعوای طولانی‌مدت» شد. وودوارد استدلال کرد که در هر صورت، مردم باید حقیقت بدانند.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنج‌شنبه به وقت آمریکا، با صدایی گرفته و سرفه‌ای خفیف روی صحنه مناظره حاضر شد. او گیج بود و گاهی جملاتش را نیمه‌کاره رها می‌کرد. منابع آشنا از وضع بایدن گفتند که او سرما خورده است.

عملکرد ضعیف بایدن در آن روز، باعث ایجاد ترس گسترده در میان دموکرات‌ها در مورد توانایی او برای شکست دادن رئیس‌جمهور سابق آمریکا شد. حتی برخی از او می‌خواهند که کناره‌گیری کند و اجازه دهد شخص دیگری برای شکست ترامپ وارد میدان شود و در این میان نام چهره‌های جوان‌تر دموکرات به گوش می‌رسد.

باب وودوارد گفت درخواست‌ها برای تعلیق نامزدی بایدن به دلیل عملکرد بسیار بد او «حتمی» است. او گفت: «من آنجا نشستم و آن مناظره را تماشا کردم و آنچه را می‌دیدم، باور نمی‌کردم. با خودم گفتم، این نه تنها یک بمب هیدروژنی سیاسی برای او و حزب دموکرات است، بلکه این پرسش مطرح است که چه اتفاقی افتاده و چه شده است؟»

عملکرد بایدن در مناظره «بمب هیدروژنی سیاسی» بود

به اعتقاد وودوارد درخواست‌ها برای کناره‌گیری رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا از عرصه انتخابات نوامبر عجولانه نیست، اما باید انرژی بیشتری برای یافتن توضیحی در مورد عملکرد او در مناظره صرف شود.

وودوارد گفت: «خب یک گام به عقب برمی‌داریم ... اگر ساختمانی در مرکز یکی از شهرها منفجر شود، داستان این خواهد بود که چه اتفاقی افتاده است و سپس داستان این خواهد بود که چگونه این اتفاق افتاد، چرا این اتفاق افتاد؟ و اینجاست که من بسیار بسیار کنجکاو هستم زیرا این یک فاجعه بزرگ بود.»

در همین حال نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد پس از اولین مناظره ۲۰۲۴ آمریکا، رای‌دهندگان دموکرات از عملکرد «جو بایدن» راضی نبوده و احتمالا افراد کمتری نسبت به وضعیت پیش از مناظره، به او رای خواهند داد.

اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پنجشنبه ۲۷ ژوئن برگزار شد و جو بایدن و رقیبش پیرامون مسائل مختلفی اظهار نظر کردند اما نکته حائز اهمیتی که توسط برخی از رسانه‌ها برجسته شده، عملرد ضعیف و لکنت زبان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بوده که همین مسئله بر نظرسنجی‌های پس از مناظره تاثیراتی داشته است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما