شناسهٔ خبر: 67438078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

وقوع حادثه امنیتی جدید در دریای سرخ

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز یکشنبه از دریافت یک گزارش درخصوص وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی سواحل یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز یکشنبه از دریافت یک گزارش درخصوص وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی سواحل یمن خبر داد.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که یک گزارش درباره وقوع حادثه امنیتی در ۱۳ مایل دریایی بندر یمنی المخا دریافت کرده است.امری که به معنای عملیات جدید نیروهای مسلح یمن علیه یک کشتی دیگر مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ است.

این در حالی است که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه نیز از چهار عملیات نظامی ویژه در دریای سرخ و دریای مدیترانه خبر داد که یکی از آن‌ها به طور مشترک با مقاومت اسلامی عراق صورت گرفت.

وی تصریح کرد که نیروهای مسلح یمن و مقاومت اسلامی عراق نفتکش «waler» را در دریای مدیترانه با تعدادی پهپاد مورد هدف قرار دادند.

این نفتکش در مسیر حرکت به سمت بندر حیفا بود که هدف قرار گرفت.

در عملیات دوم کشتی آمریکایی delonix در دریای سرخ با تعدادی موشک بالستیک و در عملیات سوم کشتی johannes maersk متعلق به شرکت «مرسک‌لاین» در دریای مدیترانه با موشک هدف قرار گرفت.

در عملیات چهارم کشتی ioannis در دریای سرخ با تعدادی قایق بدون سرنشین (شهپاد) مورد اصابت دقیق قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر به آمریکا و انگلیس و متحدان اسرائیل هشدار داد که نیروهای مسلح یمن تنها در صورت توقف جنگ غزه به عملیات‌های خود در دریای سرخ و مدیترانه پایان خواهد داد.

نظر شما