شناسهٔ خبر: 67434994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تظاهرات هزاران اسرائیلی در تل‌آویو/ درخواست برای مبادله اسرا با مقاومت

ایرنا : اعتراضات شنبه شب در سرزمین‌های اشغالی که علیه دولت نتانیاهو برگزار شده بود، به خشونت کشیده شد.

صاحب‌خبر -

تظاهرات کنندگان در قدس خواستار سرنگونی دولت نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند. منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی دقایقی پیش اعلام کردند هزاران اسرائیلی هم اکنون در تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار سرنگونی دولت نتانیاهو و مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند. تظاهرات پس از آن برگزار شد که خانواده های اسرای صهیونیست در نوار غزه که به شدت از بی توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت فرزندانشان خشمگین هستند، امروز با صدور فراخوانی خواستار تظاهرات علیه کابینه شدند. این خانواده‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از تمامی اسرائیلی‌ها می‌خواهیم به خیابان‌ها بیایند تا نتانیاهو را برای انعقاد توافق تبادل اسیران تحت فشار قرار دهند.

171246739

خانواده اسرای صهیونیست تاکید کردند ما در آستانه آغاز جنگ در جبهه شمالی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد دیگر امیدی به بهبودی شرایط فرزندانمان نیست.

در ادامه این بیانیه با انتقاد از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: ادامه جنگ کنونی به معنای مرگ فرزندان ما است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست کابینه رژیم صهیونیستی و در صدر آن نتانیاهو را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند و به همین دلیل به صورت روزانه تظاهراتی را علیه او در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کنند و خواستار برکناری وی از ریاست کابینه هستند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به باریکه غزه نتوانسته است، اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف غزه، کشته شده اند. این امر منجر به آغاز موج گسترده ای از اعتراضات توسط خانواده های اسرای مذکور در سراسر سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ شده است.

نظر شما