شناسهٔ خبر: 67432555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

تحریم جدید اروپا علیه بلاروس

اتحادیه اروپا امروز از وضع تحریم های جدیدی علیه بلاروس به بهانه همگرائی این کشور با روسیه در تنش‌های اوکراین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بروکسل امروز شنبه در بیانیه ای از تمدید برخی تحریم‌ های اقتصادی علیه بلاروس خبر داد.

به گزارش وبگاه اتحادیه اروپا، بروکسل در این خصوص اعلام کرد که تعدادی از تحریم‌ هایی که پیشتر علیه روسیه اعمال شده بود را علیه بلاروس نیز اعمال کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات طلا، الماس، هلیوم، زغال سنگ و محصولات معدنی و همچنین نفت خام از بلاروس را ممنوع کرده است.

دربیانیه صادره در وبگاه اتحادثه اروپا اضافه شده است که تحریم های امروز تجارت، خدمات، حمل و نقل و دور زدن محدودیت های پیشتر اعمال شده را هدف قرار می دهد.

بهانه ادعایی بروکسل از این اقدام خصمانه، «یکپارچگی اقتصادی بین بلاروس و روسیه و نیز انسداد خلأهایی است که می تواند به بلاروس اجازه دور زدن محدودیت های اعمال شده بر مسکو را بدهد».

ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌ یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند.

نظر شما