شناسهٔ خبر: 67432471 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

تحصیل ۹۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور/ میزان شهریه پرداختی دانشجویان

ایسنا

مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۹۴۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: شهریه دریافتی از دانشجویان بین‌المللی از ۵۰۰ دلار شروع شده و تا چند ۱۰هزار دلار در برخی از رشته‌های خاص افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  بولتن نیوز  به نقل از ایسنا، جعفر رازقی ضمن بیان این مطلب گفت: محدودیت پذیرش دانشگاه‌ها متفاوت است. جذب دانشجویان خارجی از چند بعد اهمیت دارد که جنبه اقتصادی و ارزآوری برای کشور یکی از نکات مهم محسوب می‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویان خارجی ظرفیت پذیرش دانشجویان ایرانی را اشغال نمی‌کنند.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان خارجی گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی را برای کشور در پی خواهد داشت.

 مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: دانشجویان خارجی بعد از تحصیل سعی می‌کنند تا ارتباطشان را با کشور مقصد حفظ کنند. دانشجویان  بین‌المللی برای صنعت گردشگری کشور مهم خواهند بود.

رازقی ادامه داد: دانشجویان خارجی سبب اشغال ظرفیت پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های دولتی و غیره نخواهند شد. در حال حاضر شهریه دریافتی از دانشجویان بین‌المللی از ۵۰۰ دلار شروع شده و تا چند ۱۰هزار دلار در برخی از رشته‌های خاص افزایش دارد.

نظر شما