شناسهٔ خبر: 67430477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عرب در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

تشريح پشت پرده راه‌اندازي جنگ در جبهه لبنان از سوي صيهونيست‌ها

صاحب‌خبر -
تشريح پشت پرده راه‌اندازي جنگ در جبهه لبنان از سوي صيهونيست‌ها
خبرگزاری آریا - رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین پشت پرده سیاست به راه انداختن جنگ در جبهه شمالی با حزب الله لبنان از سوی نخست وزیر صهیونیست ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (شنبه 9 تیر ماه) با حضور علیرضا عرب رییس کارگروه و تعدادی از اعضاء و همچنین فعالان عرصه فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
علیرضا عرب در این نشست ضمن تحلیل شرایط منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی، به آخرین تغییرات در جبهه دشمن پرداخت و گفت: طبق شواهد و موضع گیری ها، بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان پایان جنگ در باریکه غزه را اعلام نخواهد کرد.
رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین در این راستا، اظهار کرد: به نظر می رسد وی صرفا به تغییر فاز عملیات نظامی آن هم به صورت حملات هدفمند بسنده خواهد کند و با بهانه اینکه نیروهایش باید به جبهه شمالی منتقل شوند، عمده نیروهای نظامی صهیونیستی را از منطقه غزه به ویژه مراکز جمعیتی خارج کند.
وی به پشت پرده و سیاست این اقدام نتانیاهو اشاره کرد و افزود: در واقع نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواهد با این اقدام خود، بدون دست یافتن به اهدافی مانند آزادی اسیران اسرائیلی در غزه، نابودی سیاسی و نظامی حماس، از بین بردن رهبران اصلی حماس در غزه همچون یحیی سنوار، محمد ضیف، ابوعبیده و غیره عملا به جنگ پایان دهد؛ حتی اگر رسما اعلام آتش بس و پایان جنگ نکند.
عرب با بیان اینکه به راه انداختن جنگ در جبهه شمالی در راستای تحقق دیگر اهداف نتانیاهو خواهد بود، تصریح کرد: نخست وزیر صهیونیست ها در چنین شرایطی نیازمند دستاوردسازی در جبهه شمالی با حزب الله لبنان است لذا بر اساس شرایط مذکور، شاید شروع یک جنگ کوتاه مدت را در دستورکار قرار دهد.
رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین گفت: مطابق نظر سنجی ها، اکثر اسرائیلی ها هم از عملیات نظامی در جبهه شمالی استقبال می کنند. بنابراین منطقا حزب الله لبنان می تواند در مقابل افول عملیات نظامی صهیونیست ها در باریکه غزه در راستای کاهش تنش نظامی در جبهه شمالی اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود توافق مرزی احتمالی با صهیونیست ها و آزادسازی مزارع شبعا و منطقه قاجار از اشغال اسرائیل جنایتکار، در ازای خارج ساختن نیروهای رضوان از مجاورت مرز مناسب ارزیابی شود اما باید منتظر ماند و شرایط جدید را ارزیابی کرد./
پایان پیام

نظر شما