شناسهٔ خبر: 67429536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

شورای اروپا این کشور را تحریم کرد/مصائب حمایت از روسیه

اقتصادنیوز: شورای اروپا در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه اقتصاد بلاروس خبر داد که با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه با توجه به پیوستگی اقتصاد این ۲ کشور انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شورای اروپا امروز (شنبه) یک بسته تحریمی علیه بلاروس اعمال کرد که شامل برخی محدودیت‌هایی است که پیشتر علیه روسیه اعمال شده بود و بخش‌های تجاری، خدمات و حمل‌ونقل کالاها را به منظور رسیدگی به دور زدن این محدودیت‌ها هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در بیانیه شورای اروپا در این باره آمده است: شورا امروز تدابیر محدودکننده‌ای را علیه اقتصاد بلاروس به کار گرفت. این تدابیر جامع هدف منعکس کردن تحریم‌های موجود علیه روسیه را دنبال می‌کند و بنابراین، در آن به مسئله دور زدن تحریم‌ها که ناشی از سطح بالای یکپارچگی میان اقتصادهای روسیه و بلاروس است، پرداخته شد.

شورای اروپا گفت محدودیت‌ها علیه صادرات کالاهای دارای استفاده دومنظوره و کالاها و فناوری‌های پیشرفته را گسترش داده و محدودیت‌های جدیدی علیه کالاهایی اعمال کرده است که ممکن است به «ارتقای توانمندی‌های صنعتی بلاروس کمک کند.»

در بیانیه شورای اروپا همچنین مطرح شد: واردات مستقیم یا غیرمستقیم، خریداری یا انتقال طلا، الماس، هلیوم، زغال‌سنگ و مواد معدنی از جمله نفت خام از بلاروس ممنوع خواهد بود. اقدام اخیر با یک تحریم صادارتی جدید علیه کالاها و فناوری‌هایی تکمیل خواهد شد که برای استفاده در پالایش نفت و میعانات گاز طبیعی به کار می‌روند.

این بسته تحریمی شامل محدودیت‌هایی نیز در رابطه با حمل‌ونقل کالاها در منطقه اتحادیه اروپا به وسیله‌ خودروهای سنگین و سایر خودروهایی است که در بلاروس به ثبت رسیده‌اند. این تحریم‌های جدید، صادرکنندگان اتحادیه اروپا را ملزم می‌سازد که در قراردادهای خود صادرات یا صادرات دوباره کالاها و فناوری‌های حساس، کالاهایی با کاربری جنگی، سلاح گرم و مهمات را رد کنند.

نظر شما