شناسهٔ خبر: 67428838 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آخرین راهکار چین جهت تقویت تیم ملی

برانکو برای جام‌جهانی تابعیت ستاره‌ها را تغییر می‌دهد

رسانه‌های چینی پیشنهاد دادند تا تابعیت برخی از بازیکنان باکیفیت لیگ این کشور تغییر داده شود بلکه تیم ملی این کشور بتواند راهی جام جهانی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های چینی اعلام کردند که برای رسیدن به رویای حضور در جام جهانی، راهی جز اضافه کردن بازیکنان تابعیت گرفته به ترکیب تیم ملی وجود ندارد.

این نتیجه‌گیری پس از قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا توسط رسانه‌های چینی صورت گرفت.

چین در قرعه‌کشی که در تاریخ 27 ژوئن در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در کوالالامپور مالزی برگزار شد، به همراه ژاپن، استرالیا، عربستان سعودی، بحرین و اندونزی در گروه C قرار گرفت.

این گروه به معنای واقعی کلمه برای چین، گروه مرگ است. با توجه به سقوط چین به رده‌های پایین‌تر فوتبال آسیا، حضور در هر گروهی برای این تیم آسان نخواهد بود، اما گروه C با رقابت‌های سخت‌تری همراه است.

مرحله سوم مقدماتی، در واقع مرحله نهایی است که در آن 6 تیم از 8.5 سهمیه‌ نهایی برای صعود به جام جهانی تعیین می‌شوند. این مرحله از سپتامبر سال جاری تا ژوئن سال آینده با انجام 10 بازی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و تیم‌های اول و دوم هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند. تیم‌های پنجم و ششم به طور مستقیم حذف می‌شوند و تیم‌های سوم و چهارم 6 گروه برای دو سهمیه باقی‌مانده در مرحله چهارم مقدماتی به رقابت می‌پردازند.

در گروه C، پیش‌بینی می‌شود که ژاپن، استرالیا و عربستان سعودی برای دو سهمیه مستقیم به شدت رقابت کنند. بحرین، اندونزی و چین احتمالاً برای جایگاه‌های سوم و چهارم مبارزه خواهند کرد.

2048681

جام جهانی 2026 با افزایش تعداد تیم‌ها از 32 به 48 تیم، تعداد سهمیه‌های آسیا را به 8.5 افزایش داده است، اما همچنان این چالش برای چین بزرگ است.

رسانه چینی "سوهو" در گزارش خود از قرعه‌کشی نوشت: "چگونه چین می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟"

این رسانه افزود: "در این گروه، ژاپن، استرالیا و عربستان سعودی احتمالاً سه جایگاه اول را تصاحب خواهند کرد. اگر فدراسیون فوتبال چین بخواهد برای کسب جایگاه چهارم و حضور در پلی‌آف تلاش کند، باید روی بازیکنان تابعیت گرفته‌ی جدید سرمایه‌گذاری کند."

در حال حاضر، تیم ملی چین شامل تعداد قابل توجهی بازیکن تابعیت گرفته است. بازیکنانی چون فرناندینیو، الکیسون، آلان کاروالیو، لو گووفو و آیکرسون که همه از برزیل هستند و ژانگ گوانگتای که قبلاً در تیم‌های نوجوانان انگلستان بازی کرده است، از جمله این بازیکنان هستند.

این رسانه نتیجه‌گیری کرده است که چاره‌ای جز اضافه کردن بازیکنان تابعیت گرفته‌ جدید نیست، زیرا با منابع داخلی نمی‌توان انتظار تقویت تیم را داشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال چین در حال تلاش برای تابعیت دادن به بازیکنانی مانند اسکار و سرجینیو است.

نظر شما