شناسهٔ خبر: 67426854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش:

پيام غدير در تاريخ اسلام هميشه زنده است

صاحب‌خبر -
پيام غدير در تاريخ اسلام هميشه زنده است
خبرگزاری آریا - میرمحمدی در جمع شیفتگان مولا علی(ع) در بنگلادش اظهار داشت: پیام و موضوع واقعه غدیر در تاریخ اسلام همیشه زنده است و همه باید از این دید به واقعه غدیر نگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش بزرگداشت عید سعید غدیر خم با مشارکت و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش از سوی مؤسسه انقلاب مهدی(عج) با حضور صدها نفر از پیروان اهل بیت(ع)، اهل سنت و شیفتگان مولا علی(ع) در سالن شیل پاکالا شهر جاشور برگزار شد .
در این همایش چند ساعته که با برنامه‌های متنوع همراه بود، سخنرانانی از اهل سنت و پیروان اهل بیت(ع) در باره حادثه مهم و تاریخی غدیر و مقام و منزلت امیر مؤمنان علی(ع) به ایراد سخن پرداختند و اشعار و سرودهایی در مدح و منقبت آن حضرت قرائت شد .
سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش سخنران اصلی این همایش بود که در باره اهمیت تاریخی و پیام مهم و جاودانه واقعه غدیر و نیز شخصیت و مقام منزلت امیر مؤمنان علی (ع)، مطالبی بیان کرد .
میرمحمدی با اشاره به مقطع زمانی این واقعه که در دورران حیات خود پیامبر(ص) و در شرائطی که هنوز مذاهب مختلف اسلامی شکل نگرفته بود صورت گرفت، این حادثه را از دو بعد و جنبه موضوعی و مصداقی مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی موضوع و پیام اصلی این حادثه را ابلاغ فرمان الهی توسط پیامبر(ص) مبنی بر تعریف جایگاه ولایت و امامت در تداوم رسالت عنوان کرد و گفت: ولایت و امامت در طول رسالت است و دین اسلام با این دو اساس و پایه، شاکله نهایی و کامل خود را پیدا می‌کند .
میرمحمدی اهمیت واقعه غدیر را تعیین و معرفی مصداق برای امر ولایت و امامت و به عبارتی جانشینی پیامبر(ص) دانست و افزود: در این واقعه مهم و تاریخی، پیامبر بزرگوار اسلام به دستور الهی جانشین خود را تعیین و به صورت مصداقی، حضرت علی(ع) را که در منصب ولایت و امامت باید بعد از آن حضرت، مسیر حرکت و تداوم دین اسلام را طی و تضمین می‌کرد، برای همه مردم معرفی کرد.
رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت: پیام و موضوع واقعه غدیر در تاریخ اسلام همیشه زنده است و همه باید از این دید به واقعه غدیر نگاه کنند. می‌توان از واقعه غدیر پیام وحدت بخش برداشت کرد و تأمل در فلسفه مفهومی این واقعه را با توجه به اینکه در زمان حیات خود پیامبر(ص) و به دست شخص آن حضرت رقم خورد و هنوز هیچ مذهب و فرقه‌ای در دایره دین اسلام وجود نداشت، باعث وحدت آفرینی و بازگشت به اسلام ناب و واحد قلمداد کرد .
در ادامه این همایش، مولوی حافظ عبدالمنان از علمای اهل سنت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم خلیل رضوی، رئیس شورای علمای شیعه بنگلادش، سراج الاسلام، مدیر مؤسسه انقلاب مهدی (ع)، حجت‌الاسلام اشرف العالم از دانش آموختگان جامعهالمصطفی(ص) العالمیه، مصطفی خان فیروز از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شهر جاشور، پیرامون واقعه غدیر و شخصیت مولا امیرالمؤمنین(ع) سخنرانی کردند .
خبرگزاری آریا

انتهای پیام/

نظر شما