شناسهٔ خبر: 67424147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اخاذی چند هزار دلاری گروگانگیران پاکستانی از کارگران افغان در تهران اخاذی چند هزار دلاری گروگانگیران پاکستانی از کارگران افغان در تهران

چند پاکستانی که با تشکیل باندی در تهران افغان‌ها را گروگان می‌گرفتند و از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، با فرار یکی از طعمه‌هایشان شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند. به گزارش سایت جنایی، این پرونده که شکات و مجرمان آن همه خارجی هستند در شعبه نهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران نزد بازپرس عظیم

صاحب‌خبر -

چند پاکستانی که با تشکیل باندی در تهران افغان‌ها را گروگان می‌گرفتند و از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، با فرار یکی از طعمه‌هایشان شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

به گزارش سایت جنایی، این پرونده که شکات و مجرمان آن همه خارجی هستند در شعبه نهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران نزد بازپرس عظیم سهرابی رسیدگی می‌شود. اولین شاکی این پرونده یکی از اتباع کشور افغانستان است که چند ماه پیش نزد پلیس رفت.

جوان افغان به ماموران پلیس گفت: چند پاکستانی من را ربوده بودند. آنها از اعتماد من سوءاستفاده کردند و مرا گروگان گرفتند.

این شاکی ادامه داد: دنبال کار بودم و خسته در پارکی در تهران نشسته بودم که یک مرد پاکستانی که فارسی حرف می‌زد سراغم آمد و سر صحبت را باز کرد. آن مرد که او هم خارجی بود، از قیافه‌ام فهمید که ایرانی نیستم. با هم حرف زدیم و اعتمادم را جلب کرد و وقتی گفتم دنبال کار می‌گردم، گفت در یک کارگاه صنعتی در جنوب تهران کار می‌کند که باز هم نیاز به کارگر دارند. با این ترفند مرا با خودش همراه کرد و به جایی برد که سه نفر از هموطنانش منتظر بودند. بعد من را در آن انبار یا کارگاه صنعتی گروگان گرفتند.

این شاکی ادامه داد: یک هفته در آن اسارتگاه بودم. آنها شکنجه‌ام دادند و کتکم زدند. بعد هم فیلم گرفتند و در تماس با خانواده‌ام در قبال آزادی من سه هزار دلار گرفتند. حتی فیلم صحنه شکنجه‌ام را برای خانواده‌ام فرستادند تا مجبور شوند پول را بدهند. غیر از من افراد دیگری در آنجا گروگان بودند. آدم‌ربایان بعد از یک هفته از خانواده‌ام پول گرفتند و بعد چشمانم را بستند و سوار خودرو به خیابان بردند و رها کردند.

با طرح شکایت جوان افغان به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای دستگیری پاکستانی‌های خلافکار آغاز شد. یک هفته بعد از این شکایت، جوانی دیگر که او هم تبعه افغانستان بود به اداره پلیس آگاهی تهران رفت و شکایت مشابهی را مطرح کرد و گفت در قبال آزادی‌اش دو هزار دلار از خانواده‌اش اخاذی کرده‌اند.

با طرح دومین شکایت تحقیقات ادامه یافت تا اینکه بعد از چند هفته جوان دیگری به پلیس آگاهی تهران مراجعه و موضوعات مشابهی را مطرح کرد و گفت: من موفق به فرار از اسارتگاه شدم.

آخرین شاکی هم از متهمان پاکستانی شکایت کرد و گفت: من را به بهانه کار ربودند و قصد اخاذی داشتند. دو هفته شکنجه‌ام دادند و فیلم شکنجه‌ام را برای خانواده‌ام ارسال کردند تا برای آزادی‌ام سه هزار دلار پول بگیرند، اما خانواده‌ام نتوانستند پول را بپردازند، به همین خاطر همچنان در اسارت آنها بودم. البته امروز وقتی نگهبان‌ها بیرون رفته بودند با میله آهنی و پس از کلی تلاش قفل در را شکستم و فرار کردم. هر طوری بود خودم را به جاده اطراف آنجا در جنوب تهران رساندم، در حال دویدن و فرار جلوی یک راننده را گرفتم اما او که سر وضع من را دیده بود وحشت‌زده شد و مرا سوار نمی‌کرد. آن‌قدر گریه و التماس کردم که سوارم کرد.

گفته‌های شاکی جدیدی که از دست متهمان فرار کرده بود اطلاعات مهمی در تحقیقات به ماموران داد. این گروگان توانست محل گروگانگیری را به خاطر بسپارد. به این ترتیب ماموران پلیس به انبار صنعتی مورد نظر در جنوب تهران رفتند و دو مرد پاکستانی را بازداشت کردند و یک گروگان را هم که در اسارت آنها بود، نجات دادند. گروگان نجات‌یافته گفته‌های شاکیان قبلی را تکرار کرد و گفت: از خانواده من ۱۵۰۰ دلار اخاذی کرده‌اند و قرار بود چند روز دیگر آزادم کنند.

در ادامه دو متهم پاکستانی مورد بازجویی قرار گرفتند و دچار ضد و نقیض‌گویی شدند. سپس ماموران مالک کارگاه را که فردی ایرانی بود شناسایی کردند و با تحقیق از او متوجه شدند این مرد از سال گذشته یک پاکستانی را به کار گرفته که نگهبان انبار بوده است. ماموران رد مرد پاکستانی را زدند و متوجه شدند او به کشورش رفته و به جای خودش دوستش را در کارگاه گذاشته و او کسی است که با تشکیل باند و با همدستی دو متهم بازداشت‌شده، مهاجران افغان را به بهانه کار در کارگاه صنعتی گروگان‌ گرفته، شکنجه داده و از خانواده آنها اخاذی کرده است. در ادامه تحقیقات، دو متهم بازداشت‌شده اعتراف کردند که فقط نقش‌شان نگهبانی از گروگان‌ها بوده و دو متهم فراری که هموطن‌شان هستند نقشه اخاذی و ربودن و تهیه فیلم از صحنه شکنجه را طراحی و اجرا کرده‌اند.

در حال حاضر بازپرس سهرابی با دستور بازداشت دو متهم دستگیرشده، دستگیری دو متهم متواری را نیز در دستور کار ماموران قرار داد تا افرادی را که از زمستان سال گذشته دست به چنین جرایمی زده‌اند دستگیر کنند و دیگر قربانیان احتمالی آنها نیز شناسایی شوند.

 

منبع: etemadonline-665061

نظر شما