شناسهٔ خبر: 67421245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اعتراف جدید آمریکا درباره یمن +جزئیات

ایرنا : روزنامه آمریکایی اینترنشنال اینترست در گزارشی به توانایی موشکی نیروهای مسلح یمن برای حمله به ناوهای آمریکایی اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

 روزنامه آمریکایی اینترنشنال اینترست در این گزارش، نوشت: حوثی‌ها (انصارالله یمن) در اواخر سال ۲۰۲۳ ثابت کردند که می‌توانند کل نیروی دریایی آمریکا را با موشک‌هایی که در اختیار دارند، از خود دور کنند.

این رسانه آمریکایی افزود: هزینه بالای ناوهای هواپیمابر آنها را به اهدافی وسوسه انگیز تبدیل می‌کند و انهدام یا وارد کردن آسیب جدی به آنها میلیاردها دلار هزینه برای آمریکایی‌ها خواهد داشت و با آسیب آنها توانایی‌های نیروی دریایی ایالات متحده به طور جدی به خطر می‌افتد.

روزنامه اینترنشنال اینترست در ادامه این گزارش تاکید کرد که دوران ناوهای هواپیمابر قدرتمند نیروی دریایی آمریکا با وجود موشک‌های مافوق صوت نیروهای مسلح یمن به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانیکه رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

به دنبال حملات مذکور، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

نظر شما