شناسهٔ خبر: 67419406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

گرامی‌داشت چهلم شهدای خدمت در مکه مکرمه برگزار شد

گرامیداشت چهلم شهدای خدمت با حضور عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل کدی تاور برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، مراسم چهلم شهدای خدمت از سوی زائران ایرانی به شکل متمرکز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل کدی تاور که پذیرای حجاج است، برگزار شد.

سرپرست حجاج ایرانی درمراسم دعای کمیل مکه که همزمان با چهلم رئیس جمهور شهید و همراهانش برگزارشد به تبیین فرازهایی از روایت بلند امام کاظم (ع) خطاب به هشام بن حکم از جمله در رابطه با عمل پرداخت و گفت: عزیزانی که به شهادت رسیدند همه اهل عمل و فعالیت بودند و مقام معظم رهبری نیز در رابطه با شهید رئیسی عبارت مرد خستگی ناپذیر را بکار بردند. مردی که در طول سه سال، خدمات فراوان فراموش ناشدنی داشت که در پیشگاه الهی هم فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این شهدا برای همیشه آسمانی و ولایی شدند، در سخنرانی خود برای موفقیت و سربلندی مردم ایران در آزمون انتخابات و پیروزی مردم غزه و فلسطین بر دشمن ظالم صهیونیست دعا کرد.

دراین مراسم حاج حمید رمضانپور مداح اهل بیت مناجات عارفانه مولی الموحدین حضرت علی (ع) را قرائت کرد.



حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی خطیب بعثه مقام معظم رهبری نیز در مراسم دعای کمیل متمرکز هتل «ویولت» با تأکید بر اینکه اگر خدمت بقیة اللهی باشد از تکبر به دور خواهد بود، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی برخورداری از خشوع و تواضع خاص بود.

وی ادامه داد: ایشان هیچ گاه ریاست جمهوری و مسئولیتی را که بر عهده داشت با سلطنت به معنی سلطه بر مردم اشتباه نگرفت و هرگاه می‌خواستند از او تقدیر کنند در کمال اخلاص مانند شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت که من سرباز ولایت هستم و تقدیر واقعی باید از نایب بر حق امام زمان (عج) انجام شود.

خطیب بعثه یادآور شد که ولایتمداری راهی است که شهدای ما با ریختن خونشان پیموده‌اند و ما باید این اصول را افق راهمان قرار بدهیم. رهبر عزیزمان، شهید رئیسی را مظهر شهدای انقلاب اسلامی عنوان کردند که با تلاش و خدمتی که انجام می‌داد به دنبال تعجیل در امر فرج بود.



این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهدی براتی از اعضای کاروانی قرآنی نور آغاز شد و در ادامه حاج امیر عارف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به قرائت دعای پرفیض کمیل پرداخت.

بر اساس این گزارش، در هتل «میدان» هم حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدی ارفع خطیب بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی رویکرد جدیدی از خدمت را در کشور ایجاد کرد، اظهار داشت: همواره نسبت به پست، مقام یا جایگاه دو نگاه «مسئولیت» محور یا «ریاست» محور وجود دارد.

وی ادامه داد: نگاه رئیس جمهورشهید به پست ریاست جمهوری خدمتگذاری و مسئولیت‌پذیری در برابر مردم بود و این توفیق را امانتی از جانب خداوند می‌دانست و برای همین است که ادبیات و عملکردشان همواره مبتنی بر خدمت بود.

خطیب بعثه مقام معظم رهبری به ساده زیستی شهید رئیسی اشاره کرد و یادآور شد: حضور ایشان در بین مردم بدون تشریفات خاصی انجام می‌شد و خاضعانه در کنار مردم حضور می‌یافت تا حرف‌هایشان را بشنوند. ایشان حتی نسبت به منتقدانش هم رویکردی مبتنی بر آموزه‌های نهج‌البلاغه را در پیش گرفته بود.

در ادامه این مراسم حاج سید محمود علوی مداح و ذاکر اهل بیت به قرائت دعای پرفیض کمیل پرداخت.

در ادامه برگزاری آئین‌های پرفیض دعای کمیل، در جمع زائران هتل بلد الطیب هم این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای خدمت برگزار شد.

در این آئین معنوی حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و چند تن از مسئولان و معاونان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما