شناسهٔ خبر: 67419335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

اخذ رای از مسافران در سواحل مازندران

استاندار مازندران از اعزام صندوق‌ سیار اخذ رای به برخی نقاط ساحلی استان برای جمع‌آوری آرای مسافران استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
روزنو :

ایرنا: استاندار مازندران از اعزام صندوق‌ سیار اخذ رای به برخی نقاط ساحلی استان برای جمع‌آوری آرای مسافران استان خبر داد.

اخذ رای از مسافران در سواحل مازندران

یوسف نوری عصر امروز -جمعه- در ستاد انتخابات استان به خبرنگاران گفت: با توجه به حضور مسافران در استان و درخواست‌هایی که برای اعزام صندوق سیار به این مناطق داشتیم برنامه‌ریزی برای حضور صندوق‌های سیار در برخی مناطق ساحلی شاخص و پلاژهای استان انجام شد تا رای مسافران در این مناطق اخذ شود.

وی افزود: البته به دلیل شرایط اقلیمی استان طی روزهای اخیر و بسته شدن محور سوادکوه و هشدارهایی که برای کاهش تردد در محورهای هراز و چالوس داده شده بود مسافران کمتری نسبت به هفته‌های گذشته وارد مازندران شدند. اما فراهم کردن زیرساخت برای رای دادن همه مسافران استان به عنوان وظیفه‌ای برای کمک به مشارکت پرشور مردم در انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به مسافرپذیر بودن استان و پیش‌بینی حضور مسافران در مازندران، به اندازه ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط استان تعرفه رای برای مازندران در نظر گرفته شد

 

فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

 

نظر شما