شناسهٔ خبر: 67416457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توزیع ۲۶ هزار دستگاه احراز هویت در انتخابات خراسان رضوی

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی، گفت: ۲۶ هزار دستگاه احراز هویت در انتخابات خراسان رضوی توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسن امیری امروز در استودیوی خبری استانداری، اظهار داشت: به دلیل حادثه تلخ و ناگواری که برای رئیس جمهور اتفاق افتاد، برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری بازده زمانی کوتاهی داشتیم و فرآیند شش ماهه را در عرض چهار هفته انجام دادیم.

وی ادامه داد: 26 هزار دستگاه احراز هویت در کل استان جهت بروز رسانی به تهران منتقل و بازگردانده شد، تعداد شعب استان 4 هزار و 567 شعبه است که از این تعداد، 3 هزار و 510 شعبه ثابت و هزار و 59 شعبه سیار هستند.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی تصریح کرد:در مجموع در شهر و روستاهای استان حدود 5 هزار و 470 دستگاه توزیع شده است. تمامی دستگاه‌ها راس ساعت 7:30 آنلاین و راس ساعت 8 رای گیری آغاز شد.

امیری بیان کرد:برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تنها کارت ملی و شناسنامه معتبر است و تاکنون 85 درصد افراد از کارت ملی و 15 درصد با شناسنامه در استان رای داده‌اند.

آموزش‌های انتخاباتی در خراسان رضوی به شکل خلاقانه‌ای اجرا شد

علی اصغری، مدیرکل برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی و رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان، از اجرای برنامه‌های خلاقانه آموزشی برای انتخابات ریاست جمهوری خبرداد.

وی اظهارداشت:یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از انتخابات، آموزش عوامل اجرایی است. با توجه به زمان محدود آماده‌سازی، اقداماتی را برای آموزش نیروها انجام دادیم. در این دوره، با توجه به تجربیات انتخابات مجلس شورای اسلامی، آموزش‌های مشترک را بدون دغدغه اجرا کردیم. اما آموزش‌های خاص ریاست جمهوری نیز به‌سرعت و با دقت برگزار شد.

آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها ,

اصغری افزود:آموزش‌ها به صورت هرمی اجرا شد؛ ابتدا ستاد انتخابات استان، سپس فرمانداران و بخشداری‌ها و نهایتاً عوامل اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها آموزش دیدند. این آموزش‌ها به‌طور منظم و روتین انجام شد و شامل همه عوامل اجرایی بود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در این دوره از انتخابات خلاقیتی را اجرا کرد که در کشور بی‌نظیر بود، چند روز قبل از انتخابات، تمامی فرآیندها شبیه‌سازی شد و یک مدرسه را به عنوان محل رای‌گیری انتخاب کردیم و عوامل نظارتی و اجرایی حضور داشتند، این شبیه‌سازی شامل تمامی مراحل از آماده‌سازی شعبه تا شمارش آراء بود.

وی ادامه داد: این شبیه‌سازی‌ها به‌صورت کلیپ ضبط و برای همه فرمانداران و بخشداران ارسال شد. این کلیپ‌ها به عنوان یک چک‌لیست آموزشی عمل می‌کنند و عوامل اجرایی می‌توانند در هر لحظه به آن‌ها رجوع کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:همه این اقدامات با هماهنگی کامل با حوزه نظارت انجام شد. برخی از اختلافات و برداشت‌های مختلف از قانون با این روش حل شد و این خلاقیت استان مورد استقبال و تشکر قرار گرفت. کلیپ‌ها و مستندات آموزشی نیز برای مدیران کل و فرمانداران در سراسر کشور ارسال شد تا همه از این تجربه بهره‌مند شوند.

اصغری تاکیدکرد: حوزه پژوهش نیز به دلیل حساسیت‌های موجود به‌صورت متمرکز فعالیت می‌کند و تجربیات انتخابات و مدیریت دانش در این حوزه نیز جمع‌آوری و به وزارت کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/282/

نظر شما