شناسهٔ خبر: 67407078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

موافقت دولت اشغالگر صهیونیست با قانونی شدن 5 شهرک در کرانه باختری

بتزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از موافقت کابینه دولت رژیم صهیونیستی با قانونی شدن 5 شهرک در کرانه باختری خبر داد.

صاحب‌خبر -


 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع صهیونیستی، بتزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی روز گذشته از موافقت کابینه دولت این رژیم با چند طرح خبر داد  و گفت این اقدام در برابر به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی چند کشور خارجی انجام شده است و شامل اعمال تحریم علیه برخی رهبران تشکیلات خودگردان و تقویت روند شهرک سازی می‌شود.

 

اسموتریچ در توضیح این مساله گفت: در پی اقدامات انجام شده تشکیلات خودگردان فلسطین در دادگاه‌های بین المللی و حمایت از بازداشت رهبران اسرائیل و فشار برای به رسمیت شناخته شدن یکجانبه کشور فلسطین، دولت اسرائیل با انجام برخی اقدامات موافقت کرد.

 

وی افزود این تصمیمات شامل لغو مجوزها و امتیازات مختلف مسئولین تشکیلات خودگردان فلسطین، محدود کردن تردد آنها، ممنوعیت سفر، اخراج به دیگر کشورها و لغو برخی اختیارات مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین در مناطق  کرانه باختری می‌شود.

 

کابینه دولت رژیم صهیونیستی علاوه بر اینها همچنین با قانونی شدن 5 شهرک در کرانه باختری موافقت کرد که عبارتند از: آویتار در جنوب نابلس، سدی افرایم در غرب رام الله، گفعات آساف در شرق رام الله، حالتس میان قدس و الخلیل و ادوریم در نزدیکی الخلیل.

 

از دیگر تصمیمات جدید دولت رژیم اشغالگر موافقت با برگزاری مناقصات مربوط به ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های اسرائیلی و تسهیل روند تخریب خانه‌های فلسطینی در مناطق کرانه باختری است.

 

نظر شما