شناسهٔ خبر: 67403616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در اصفهان:

حضور در صحنه انتخابات يکي از تاکيدات مهم شهدا است

صاحب‌خبر -
حضور در صحنه انتخابات يکي از تاکيدات مهم شهدا است
خبرگزاری آریا - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حضور در صحنه مهم‌ترین تأکید شهدا است، اظهار کرد: مصداق حضور در صحنه، حضور در انتخابات است.

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در نشستی که به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر و چهلمین روز شهادت شهدای خدمت با حضور ایثارگران و معتمدین معین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: اگر یک وجب از خاک جامعه اسلامی یعنی هر جایی که یک مسلمان قرار دارد، مورد تجاوز قرار گیرد بر هر انسان مسلمانی جهاد واجب می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نکته جالب در این حدیث را این گونه بیان کرد که در این روایت هم بر جهاد مردان و هم بر جهاد زنان تأکید شده است و افزود: البته بعد از آن محدثین به این نتیجه رسیدند که جهاد اولیه و ستیز در معرکه، بر زنان واجب نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به برخی واجبات مانند نماز، روزه و جهاد، حفظ آثار شهدا را از دیگر واجبات بیان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: اگر یک وجب از خاک مسلمانان مورد تعدی قرار گیرد، بر همه واجب است برخیزند و دشمنان را دفع کنند.
وی وظیفه افراد بعد از دفع دشمن را ادامه آرمان‌ها و اهداف بلندی دانست که شهدا جانشان را در راه آن فدا کردند و گفت: هر جا احساس کردیم که اهداف و آرمان‌های شهدا زیر سؤال می‌رود باید برخیزیم و قیام کنیم، یعنی خود و اطرافیان موجی بیافرینیم که مربوط به آرمان شهدا است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با تأکید بر اینکه باید اهداف شهدا را در زندگی‌نامه و وصیت‌نامه و راه آنها پیدا کنیم و آن را دنبال کنیم، به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حفظ ارزش خون شهدا از خود خون آن‌ها مهم‌تر است.
وی در تشریح این نکته اظهار کرد: علت این بیانات این است که اگر فقط روز عاشورا شهدا به شهادت رسیده بودند؛ ولی راه شهدای کربلا ادامه پیدا نمی‌کرد، امروز این‌طور نبود که همچنان این خط ادامه پیدا کند و همچنان با یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) در مقابل دشمن بایستیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برخی از موضوعات مورد تأکید شهدا عنوان کرد: شهدا نسبت به اسلام و بعد قرآن و سپس امام، نماز و همچنین حجاب، به ترتیب اولویت تأکید داشتند و پس از اینها حضور در صحنه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که شهدا بر آن تأکید می‌کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم تصریح کرد: این حضور در صحنه، جزو مواردی است که شهدا بسیار بر آن تأکید کردند و یکی از مصادیق حضور در صحنه همین حضور پای صندوق‌های رأی است و ما باید نه‌تنها خودمان حضور پیدا کنیم، بلکه به دیگران هم بفهمانیم که نسبت به این مسئله بی‌اهمیت نباشند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه وظیفه بسیار سنگینی برعهده ماست اظهار کرد: در گذشته بزرگان می‌گفتند که روز انتخابات اول صبح وضو بگیرید و بااخلاص پای صندوق‌های رأی بروید و خطاب به شهدا بگویید ما به پاسداشت شما در این انتخابات شرکت کردیم.
وی در پایان خطاب به جانبازان حاضر در این نشست گفت: از شما عزیزان که بخشی از سلامتی و وجودتان را در این مسیر فدا کردید، انتظار بیشتری است، پایداری و استقامت کنید و نه‌تنها خودتان شرکت کنید؛ بلکه دیگران را هم به حضور دعوت کنید.
انتهای پیام/

نظر شما