شناسهٔ خبر: 67403420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عضو خبرگان رهبری:

رئیس جمهور آینده باید خط‌مشی شهید رئیسی را دنبال کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری باید به فرد اصلح رای بدهیم گفت: فرد اصلح کسی است که خط مشی غیرقابل بازگشت شهید رئیسی و مقاومت عزتمندانه در برابر استکبار را پیگیری کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید محمد مهدی میرباقری پنجشنبه شب در آیین چهلم شهیدان خدمت در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم طی سخنانی اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی سنت فوق‌العاده پسندیده‌ای در حکمرانی و ریاست جمهوری داشت.

وی در ادامه افزود: شهید رئیسی به شدت طرف‌دار عدالت و مدافع مستضعفان بود.

وی با ذکر این نکته که شهید رئیسی با نظام سرمایه‌داری و نفوذ آن در کشور مخالفت شدیدی داشت خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی اعتقاد عمیقی به استقامت در مقابل دشمن داشت، و در راستای تحقق خط‌ مشی تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب نیز تلاش زیادی انجام می‌داد.

رئیس جمهور آینده باید خط‌مشی شهید رئیسی را دنبال کند

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مردم باید کسی را انتخاب کنند که بتواند در مسیر آیت‌الله رئیسی حرکت کند، اهل مقاوم بودن در برابر دشمن، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد باشد و با مومنان متواضعانه برخورد کند.

حجت‌الاسلام میرباقری شرکت در انتخابات را یک وظیفه الهی دانست و بیان داشت: اگر می‌خواهیم این انتخابات برای ما تبدیل به یک عبادت شود، باید برای خدا رای بدهیم چون در این صورت یکی از بزرگترین عبادت‌ها را انجام داده‌ایم.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که معادله‌های منطقه‌ای و جهانی در حال تغییر است، هر چه قوی‌تر باشیم، آینده جهان را بیشتر می‌توانیم تحت‌ تاثیر قرار دهیم و منافع اسلام و مستضعفان را استیفا کنیم.

میرباقری با بیان این مطلب که نیازمند یک ایران و جمهوری اسلامی قوی هستیم گفت: هر رای که داده شود، تقویت کننده نظام اسلامی و ایران است.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات به ما کمک می‌کند تا در این دنیای پرتلاطم از جمهوری اسلامی دفاع نموده و با ایستادگی، منافع جبهه مقاومت و جهان اسلام را تامین کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: با همه گلایه‌مندی‌هایی که برخی‌ها دارند، به عنوان یک تکلیف دینی و برای افزایش قدرت نظام اسلامی باید در انتخابات شرکت نماییم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این نکته که موظف به رای دادن به یک فرد اصلح هستیم تاکید کرد: فرد اصلح کسی است که خط مشی غیرقابل بازگشت شهید رئیسی که همان مقاومت در برابر استکبار، مبارزه با فساد، حمایت از محرومان و دفاع از منافع آنان است را پیگیری کند.

وی افزود: فرد اصلح برای رئیس جمهوری، باعث انحراف در مسیر نمی‌شود همچنین رهبری را کمک می‌کند تا آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی که اقتدار اسلام و حرکت به ظهور است ادامه یابد و مشکل‌های جامعه‌اسلامی به بهترین شکل رفع شود.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه برای انتخاب رئیس جمهور اصلح باید مشورت کنیم گفت: مسئولیت سرانجام بر دوش خود ماست، اگر تصمیمی بگیریم که منجر به فتنه‌ای شود در آن فتنه شراکت داریم.

آیین چهلمین روز شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور قشرهای مختلف مردم، روحانیان، فضلا و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در قم برگزار شد.

آیت‌الله رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران و تنی چند از همراهانش سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال جاری در اثر سقوط بال‌گرد در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

 

نظر شما