شناسهٔ خبر: 67399559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ساختمان پزشکي قانوني جيرفت افتتاح و به بهره‌ برداري رسيد

صاحب‌خبر -
ساختمان پزشکي قانوني جيرفت افتتاح و به بهره‌ برداري رسيد
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: ساختمان پزشکی قانونی جیرفت با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت سه هزار و100 مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: پروژه ساختمان پزشکی قانونی جیرفت در سال 90 کلنگ آن به زمین خورده شده و از کل اعتبار آن مبلغ 80 میلیارد ریال آن در سال 1402 در دولت مردمی شهید رئیسی محقق شده است.
وی بیان کرد: مابقی اعتبار یعنی مبلغ 50میلیارد ریال آن نیز قبل از سال 1402 محقق شده بود.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد: به دلیل طولانی شدن پروژه، این پروژه با سه قرارداد متفاوت انجام شده است.
وی ادامه داد: این ساختمان یک هزار و 100 متر زیربنا دارد و تقریبا یکی از مجهزترین ساختمان ها از حیث سازه و تجهیزات و تاسیسات است.
در ادامه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: این پروژه خیلی دیر به پایان رسید و از مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان بابت به پایان رساندن این پروژه تقدیر و تشکر می کنم.
وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی کمک میکند تا حقی ضایع نشود بیان کرد: پزشکی قانونی از ابزار مهم برای کشف حقیقت و نظارت است و یکی از بازوهای حوزه قضایی و بحث های کارشناسی است.
استاندار کرمان افزود: در حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان پزشکی قانونی سختی ها و زحمات زیادی را متحمل شدند که فرصت نشد زحمات این عزیزان دیده شود.
وی اضافه کرد: در پروژه ها هزینه تجهیزات و ظرفیت های شناخته شده بیشتر از هزینه ساخت است.
در ادامه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان نیز گفت: استان کرمان با وجود محرمیت هایی که دارد با وجود 25 شهرستان با یک نگاه ایثارگرانه 25 مرکز در استان کرمان تاسیس شده است.
عباس آمیان افزود: سعی شده با تأسیس پزشکی قانونی خدمات رسانی بهتری به افراد محروم و مستضعف با کمترین امکانات داشته باشیم.
مدیرکل پزشکی قانونی کرمان عنوان کرد: قصد داریم تا از محل اعتبارات 1402 بتوانیم احداث ساختمان پزشکی قانونی برای 2 شهرستان رودبار جنوب و منوجان در جنوب کرمان را شروع کنیم و از محل اعتبارات استانی نیز توسعه ساختمان کهنوج را در دستور کار قرار دهیم.
به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان شامگاه چهارشنبه ساختمان پزشکی قانونی با حضور استاندار کرمان، مدیرکل پزشکی قانونی کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و سایر مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نظر شما