شناسهٔ خبر: 67399511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

«فن‌ویک‌»پیشنهاد‌هایی برای آخر هفته:

با جدیدترین گجت‌های روز آشنا شوید

اگر دوست دارید با جدیدترین گجت‌های روز آشنا شوید فن‌ویک این هفته را بخوانید.

صاحب‌خبر -

وقتی از فناوری و تکنولوژی صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم ابزارها و گجت‌های مختلف را نادیده بگیریم، گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها،عینک‌های واقعیت افزوده، ساعت‌های هوشمند و حتی داده‌ها. روز به روز هم این ابزارها هیجان‌انگیز و پیشرفته‌تر می‌شوند. اگر شما به جدیدترین گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها و گجت‌ها علاقمند هستید، پادکست بینوشاکست، در هر اپیزود به صورت تخصصی به معرفی ابزارهای تکنولوژیکی می‌پردازد.

فیلم Ready Player Oneاثر استیون اسپیلبرگ فناوری‌های خیره‌کننده‌ای به ما نشان می‌دهد که تصویر وجود هریک در واقعیت می‌تواند شگفت‌انگیز به نظر برسد. نویسندگان کتاب ابزارها و سلاح‌ها هم برای ما از بیم و امیدهای عصر دیجیتال و نقش و قدرت داده‌ها در جهان کنونی می‌گویند.

اگر اهل بازی موبایلی هم باشید، اپلیکیشن minireview بررسی جامع و کاملی از بازی‌‌های موبایلی در سبک‌های مختلف ارائه می‌دهد.

پادکست بینوشاکست/ از جدیدترین لپ‌تاپ چه خبر؟

هرروز و هرساعت لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های موبایل جدید با قابلیت‌های نو به بازار عرضه می‌شود. هرکدام از این ابزارها کارآیی خاص خود را دارند. پادکست بینوشاکست سعی کرده در اپیزودهای مختلف از تکنولوژی، گجت‌ها و موبایل‌های روز بگوید. بینوشاکست را رسانه بینوشا تهیه می‌کند. بینوشا یک رسانه تخصصی است که سال ۹۷ در حوزه تکنولوژی و موبایل راه‌اندازی شد. البته تمرکز آن روی معرفی لپ‌تا‌پ‌های مختلف است. امین خلیقی و حسین کزازی از موسسان این رسانه هستند. آنها همچنین پادکست بینوشاکست را هم گویندگی و تهیه می‌کنند. در این پادکست علاوه بر معرفی لپ‌تاپ‌‌ها و موبایل‌های به‌روز، گویندگان اتفاق‌های روز حوزه تکنولوژی داخلی و خارجی را هم برای ما روایت می‌کنند. تاکنون ۷۹ اپیزود از این پادکست منتشر شده است، آخرین اپیزود هم سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد. ۱۵۵ نظر برای این پادکست ثبت شده است. کاربران نظرات مثبتی نسبت به این پادکست داشتند و از سوی دیگر منتظر قسمت‌های جدید آن هم هستند. 

بینوشاکست در کست باکس ۳ هزار دنبال‌کننده دارد و ۵۵.۴ هزار بار شنیده شده است. شما می‌توانید بینوشاکست را از کست‌باکس،اسپاتیفای، پادبین و اپل‌پادکست تهیه کنید.

فیلم Ready Player One/ گردشی در دنیای متاورس

استیون اسپیلبرگ بعد از فیلم‌های گزارش اقلیت و A.I. Artificial Intelligence سال ۲۰۱۸ بار دیگر ما را به آینده برد. آینده‌ای بسیار دور یعنی سال ۲۰۴۵.

فیلم ready player one در ژانر علمی- تخیلی و محصول سال ۲۰۱۸ است. این فیلم پر از فناوری‌های خیره‌کننده‌ای‌ است که تصویر وجود هریک در واقعیت می‌تواند شگفت‌انگیز به نظر برسد. به خصوص عینک‌های واقعیت مجازی که ما را وارد دنیای هیجان‌انگیز می‌کند یا لباس لمسی ایکس۱ که دنیای مجازی را برای ما به دنیای واقعی تبدیل می‌کند.

این فیلم دنیای متاورس را نشان می‌دهد و داستان پسری به اسم وید اوون واتس است که به‌دنبال شکار تخم‌مرغ هالیدی است. تخم‌مرغ هالیدی نام گنجی پنهان‌شده در دنیایی مجازی است، اما سازندگان این دنیا می‌خواهند مانع او شوند.

این فیلم بر پایه رمانی به همین نام از ارنست کلاین است. کلاین نویسنده، رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار و ..... اهل ایالات متحده آمریکا است.

اسپیلبرگ درمورد دلیل ساخت این فیلم گفت: «این فیلم برای من یک فرار بزرگ بود. وقتی از شهر بیرون می‌روم، تمام خیال‌پردازی‌هایم را در مورد مکان‌هایی که می‌روم برآورده کرد. من دراین سال‌ها توانستم به تخیل ارنست کلین و زک پن (نویسنده‌‌‌های فیلم)فرار کنم.»

این فیلم به مخاطب ماجراجویی‌های واتس و دوستانش را در یافتن بقیه کلیدها و مشکلاتی که از سر می‌گذرانند را نشان می‌دهد. برای هر کلید و هر مانع درس‌هایی هم برای بینندگان خود دارد. درس‌هایی مانند اهمیت کار گروهی و برقراری ارتباط با بازیکنان تیم.

آنچیزی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، جلوه‌های بصری فیلم است و اینکه دنیای متاورس می‌تواند دنیای بسیار جذابی باشد. با اینحال بر اساس رمان ۲۰۱۱ ارنست کلاین، "بازیکن شماره یک آماده" دیدگاه نسبتا بدبینانه‌ای از وابستگی فزاینده جامعه به فناوری را ترسیم می‌کند، با اینحال امکانات خارق‌العاده ارائه شده توسط VR و سایر فناوری‌های آینده‌نگرانه را هم به تصویر می‌کشد. این فیلم با بودجه ۱۵۵ تا ۱۷۵ میلیون دلاری ساخته شد و توانست حدود ۶۰۷ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد. این موضوع یک موفقیت تجاری برای این فیلم و سازندگانش بود. حتی از نظر منتقدان و مردم هم بسیار مورد توجه قرار گرفت به صورتیکه نامزد بهترین جلوه‌های بصری در نود و یکمین دوره جوایز اسکار، بیست و چهارمین دوره جوایز منتخب منتقدان و هفتاد و دومین جوایز فیلم آکادمی بریتانیا شد.

کتاب ابزارها و سلاح‌ها/ داده ابزار کسب‌وکارها

۴۹ سال پیش شرکتی به اسم مایکروسافت آغاز به کار کرد که حالا محصولاتش به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما بدل شده است. موسسان آن تا به امروز با مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند تا مایکروسافت به جایگاه کنونی خود دست پیدا کرد. حالا برد اسمیت، مدیر ارشد شرکت مایکروسافت با همکاری کارول آن براون، مدیر کل و رئیس هیات مدیره مایکروسافت کتابی را منتشر کردند تا برای مدیران از تجربه‌های خود در مایکروسافت بگویند.

اسمیت در کتاب «ابزارها و سلاح‌ها» توضیح می‌دهد که چگونه فناوری، هم به ما قدرت می‌دهد و هم ما را تهدید می‌کند. او همچنین نقش و قدرت داده‌ها در جهان کنونی را به تصویر می‌کشد و گزارشی دقیق و هیجان‌انگیز از جنجال‌هایی که حوزه فناوری طی یک دهه گذشته با آن مواجه بوده است، ارائه می‌دهد. براساس آنچه در این کتاب آمده است: «هرچند داده همیشه برای جامعه مهم بوده، اما هرگز نقش پررنگی مانند امروز نداشته است. حتی وقتی رشد تجارت کم می‌شود یا اقتصادها ضعیف می‌شوند، باز هم داده با سرعتی پایدار به رشد ادامه می‌دهد. برخی می‌گویند داده به نفت قرن بیست‌ویکم تبدیل شده، اما این کوچک نشان‌دادن واقعیت است. یک قرن پیش خودروها، هواپیماها و بسیاری از قطارها با نفت حرکت می‌کردند. در حالی ‌که امروز محرک همه ابعاد زندگی انسان داده است. در تمدن مدرن داده بیشتر از آنکه شبیه نفتی باشد که می‌سوزانیم، شبیه هوایی است که تنفس می‌کنیم.»

بیل گیتس مقدمه این کتاب را نوشته و معتقد است که: «توانایی جمع‌آوری مقادیر عظیم داده‌ها، شمیشیری دولبه است. از طرفی دولت‌ها، کسب‌وکارها و افراد را برای اتخاذ تصمیمات بهتر توانمند می‌کند، اما از طرف دیگر پرسش‌های مهمی را در مورد نحوه استفاده از داده‌ها همراه با حفاظت از حق افراد برای برخورداری از حریم خصوصی مطرح می‌کند. با این حال همانطور که برد نشان می‌دهد هرچند فناوری به نسبت جدید است، اما پرسش‌های مربوط به آن جدید نیستند. انسان‌ها قرن‌هاست که با نسخه‌های متفاوتی از این مشکل درگیر هستند.» 

کتاب ابزارها و سلاح‌ها به طیف بسیار گسترده‌ای از مسائل شامل ۱۵ مسئله از جمله امنیت سایبری، تنوع نیروی کار فناوری اطلاعات و رابطه ایالات متحده و چین پرداخته است. بخش مورد علاقه و مهم از نظر بیل گیتس فصل مربوط به حریم خصوصی است. این کتاب را می‌توانید از فیدیبو، طاقچه، فروشگاه راه پرداخت، کتابراه و ایران‌‌کتاب تهیه کنید.

اپلیکیشنminireview/ راهی برای انتخاب بازی

گاهی در دنیای بازی‌های بیشمار موبایلی گم می‌شویم و اگر علاقمند به بازی باشیم نمی‌دانیم کدام را انتخاب کنیم. اپلیکیشن minireview یک راه‌حل ساده‌ برای انتخاب بازی برای گیمرها است. نیازی نیست در این اپلیکشن ثبت‌نام کنید. بعد از نصب، سریع وارد صفحه اصلی می‌شوید. البته اگر بخواهید اطلاعاتی درمورد جدیدترین بازی‌ها، بازی‌های منتشر نشده و پیش‌فروش بازی‌ و.... به دست آورید، باید با ایمیل خود ثبت‌نام کنید.

در صفحه اصلی جدیدترین بررسی‌ها را می‌بینید. هرکدام از بازی‌ها را که انتخاب کنید، مشخصات بازی قابل مشاهده است. اینکه بازی برای اندروید ساخته شده یا iOS یا هردو، تک‌نفره است یا تیمی، آنلاین است یا آفلاین و ....

پس از آن اسکرین‌شات‌هایی از صفحه‌های واقعی درون بازی و اطلاعات دقیق هر بازی هم در پیج هربازی موجود است. در پایان هم نویسندگان این اپلیکشن بررسی مفصلی از بازی ارائه کردند که می‌تواند یک دید خوبی برای انتخاب بازی به شما بدهد. شما قادر خواهید بود به بازی‌های مورد علاقه خود امتیاز دهید و ببینید دیگران در مورد آنها چه فکر می کنند.

شما حتی می‌توانید دسته‌بندی بازی‌ها مانند ماجراجویی، اکشن، بتل رویال، کارت و ....را ببینید و بازی مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید.

در بخش specials هم بازی‌هایی که توسط مخاطبان امتیاز بالا گرفتند، بازی هفته، پیشنهاد ما و بازی‌هایی که دیگر منتشر نمی‌شوند و به اصطلاح dead هستند را به شما نمایش می‌دهد. این اپلکیشن را می‌توانید از گوگل‌پلی، کافه بازار و مایکت دریافت کنید.

 

نظر شما