شناسهٔ خبر: 67398206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دیوان عالی کشور:

حضور در انتخابات در امتداد حماسه بزرگ بدرقه شهدای خدمت است

تبریز-رییس دیوان عالی کشور حضور در صحنه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در امتداد حماسه بزرگ و تاثیرگذار بدرقه شهدای خدمت دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در مراسم چهلم شهدای سانحه بالگرد، افزود: من به گواه ۳۵ سال دوستی، همکاری و نزدیکی با شهید رئیسی شهادت می‌دهم که ایشان در طول سال‌های خدمت خود در دستگاه قضائی و نیز دولت سیزدهم، با تمام توان تلاش می‌کرد منویات، رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری را اجرایی کند.

وی اظهار کرد: در کنار تبعیت از رهبری و مطیع امر ولی فقیه بودن، هم شهید رئیسی و هم شهید آل هاشم به معنی واقعی کلمه مردم دار بوده و خود را در هیچ پست و مقامی از مردم جدا نکرده و همواره برای رفع مشکلات جامعه شبانه روز در تلاش بودند که همین موضوع موجب تشییع و بدرقه حماسی شهدای خدمت در پنج استان کشور شد.

منتظری با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی خادمان خود را به خوبی می‌شناسند، یادآور شد: عشق و دلبستگی مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد به این شهدا حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی آفرید و برای همگان روشن شد که خادمی که همواره در کنار مردم و رهبری باشد، خداوند نیز او را گرامی خواهد داشت.

وی مسئولیت‌های شهید رئیسی در دستگاه قضائی و قوه مجریه را کوتاه مدت اما بسیار اثرگذار و مفید دانست و ادامه داد: بدون تردید در این حادثه جانسوز ایران اسلامی سرمایه‌های گران قیمتی را از دست داد که همه محبوب، دلسوز و خاکسار بودند و همین موضوع مصیبت بزرگی برای مردم ایران و به خصوص آذربایجان تحمیل کرد.

منتظری از شهید رحمتی استاندار آذربایجان شرقی نیز به عنوان نیروی جوان و مردمی یاد کرد که جزو مدیران متفکر و دلسوز نظام بود که جای خالی ایشان در دبیرخانه مولدسازی خالی است.

وی شهادت حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه را نیز ضایعه‌ای بسیار بزرگ برای دستگاه سیاست خارجی کشور دانست و افزود: این شهید بزرگوار توانست در مدت کوتاه وزارت خود به خوبی بخش بزرگی از مشکلات دیپلماسی کشور به خصوص با کشورهای همسایه را حل کند.

رئیس دیوان عالی کشور حضور در صحنه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در امتداد حماسه بزرگ و تأثیرگذار بدرقه شهدای خدمت دانست و با تاکید بر حضور گسترده و پرشور مردم در این عرصه مهم سیاسی و اجتماعی، گفت: فردا روز حماسه سازی مردم ایران در پیش چشم جهانیان است و بر همین اساس همه باید به این تکلیف ملی و دینی خود به نحو شایسته ای عمل کنند.

منتظری با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های وسیع دشمنان برای کمرنگ سازی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، یادآور شد: دشمنان از مدت‌ها قبل برای این توطئه خود برنامه ریزی کرده و از طریق رسانه‌های مختلف مردم را برای مشارکت در انتخابات دلسرد می‌کنند، اما مردم با بصیرت و فهیم ایران اسلامی هرگز به این تبلیغات سو اهمیتی نخواهند داد.

وی حضور حماسی مردم در انتخابات فردا را موجب یاس و ناامیدی دشمنان و قدرت و صلابت نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: باید توجه داشت که هر چه میزان مشارکت مردمی در این عرصه بیشتر باشد به همان میزان دولتی مقتدر تشکیل شده و مسائل به خوبی پیگیری خواهد شد.

منتظری با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان نباید اسیر جوسازی‌ها و مسائل تبلیغاتی نامزدها قرار بگیرند، شناخت دقیق از نامزد مورد نظر را مهمترین عنصر در تعیین فرد اصلح دانست و افزود: انتخاب رئیس جمهوری برای چهار سال یکی از مهمترین فرازهای تعیین سرنوشت کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، اظهار کرد: در این روز آیت الله شهید بهشتی همراه یاران خود به دست منافقین به شهادت رسیدند و ضایعه‌ای سنگین برای مجموعه اداری و قضائی کشور بود.

منتظری دسیسه‌های خارجی توسط عوامل خودفروخته منافقین را عامل اصلی حادثه هفتم تیرماه بیان و اضافه کرد: در آن سال‌ها شرایط عمومی و سیاسی کشور بسیار ملتهب بود و دشمنان نظام اسلامی می‌پنداشتند که با شهادت یاران امام و انقلاب این نظام تازه تأسیس با شکست مواجه می‌شود، اما حضور مردم مانع از این موضوع شد.

نظر شما