شناسهٔ خبر: 67397008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما نظرات آخرین اخبار وبگردی

مسعود پزشکیان چقدر رای دارد؟ / نظرسنجی ۷ تیر ۱۴۰۳

نظرسنجی انتخابات نشان می‌دهد که مسعود پزشکیان درصدر رقابت‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، احمد زیدآبادی، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار در کانال تلگرامی خود نوشت: می‌دانید چرا نسبت به پیروزی احتمالی آقای پزشکیان در انتخابات قدری مطمئن شده‌ام؟ دلیل عمده‌اش این است که مدیر مسئول کیهان با نوعی درماندگی و التماس، خواهان انصراف کاندیداهای جبهۀ سیاسی متبوعش به نفع یک نفر است.

تا آنجا که به یاد دارم، آقای شریعتمداری در سال ۷۶ نیز بر ضرورت انصراف محمد محمدی ری‌شهری به نفع علی اکبر ناطق نوری اصرار داشت و درخواستی مشابه را در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ نیز تکرار کرد.

برآورد ایسپا از میزان مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا این لحظه با حاشیه خطای ۲±، ۵۱ درصد است. نرخ پاسخگویی به پرسشگران ایسپا حدود ۴۷ درصد بوده است.

داده‌های نظرسنجی‌ ششم تیرماه ایسپا نشان می‌دهد آراء احتمالی سه نامزد پرطرفدار انتخابات ریاست‌جمهوری رشد کرده است؛ به گونه‌ای که آراء مسعود پزشکیان از ۲۴.۴ درصد در موج قبلی به ۳۳.۱ درصد در نظرسنجی جدید افزایش یافته است. آراء سعید جلیلی از ۲۴ درصد به ۲۸.۸ درصد صعود کرده و آراء محمدباقر قالیباف از ۱۴.۷ به ۱۹.۱ درصد رسیده است.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انصراف خود را به وزارت کشور اعلام کردند.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای تبصره ماده «۵۵» قانون انتخابات ریاست جمهوری، به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انصراف خویش را در تاریخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ به این وزارتخانه اعلام کردند.

نظر شما