یکی از توسعهدهندگان با سابقه صنعت بازی توضیح میدهد که چگونه انتظارات و خواستههای طرفداران، طولانیتر شدن پروسه توسعه بازیها را در پی داشته است.
عناوین AAA اکنون به جایی رسیدهاند که اکثر توسعهدهندگان قادر به عرضه بیش از دو عنوان بزرگ اصلی در یک نسل نیستند. این موضوع باعث ناراحتی برخی از طرفداران شده است، اما بیشتر طرفداران، توسعهدهندگان را با انتظاراتشان به چالش کشیدهاند.
توسعهدهندهای که روی عناوینی مانند Baldur’s Gate 2 کار کرده، اخیراً در مورد این موضوع صحبت کرده است. او تصریح کرد که تقاضای طرفداران برای بازیهایی با جلوههای بصری واقعگرایانه یکی از دلایلی است که توسعهدهندگان مجبور میشوند سالها برای هر بازی جدید AAA وقت بگذارند.
مارک دارا (Mark Darrah)، یکی از توسعهدهندگان کهنهکار صنعت بازی که سابقه کار روی عناوین Dragon Age 2، Dragon Age Inquisition و Baldur’s Gate 2 را دارد، به موضوع طولانی شدن پروسه ساخت بازیهای AAA پرداخته است. او توضیح داد که اغلب توسعهدهندگان در تلاش برای دستیابی به سبکهای هنری واقع گرایانه، جزئیات بالا و سفارشیسازی فوقالعاده هستند.
برای دستیابی به چنین اهدافی، توسعه یک بازی نسبت به گذشته به زمان زیادی نیاز دارد. مارک دارا توضیح میدهد که چگونه توسعهدهندگان به دقت به عناصر کوچک مانند حرکت مو دقت میکنند. این مشکل بزرگی در گذشته نبود، زیرا توسعهدهندگان برای سادهترین راه حل به کلاه مو اتکا میکردند.
او در ادامه به این موضوع پرداخت هنگامی که توسعهدهندگان تلاش میکنند مجدداً از همان منابع در ساخت دنباله بازیها استفاده کنند، معمولاً با واکنش منفی گیمرها مواجه میشوند. با این حال، زمانی که بازیها بر داراییها و منابع کاملاً جدید تکیه میکنند، پروسه ساخت آنها ممکن است به طول بیانجامد.
بر کسی پوشیده نیست که بازیهای AAA به دلیل گستردگی زیاد، بودجههای بالا و علتهای دیگر به سمت آینده نگران کنندهای پیش میروند و باید منتظر ماند و دید آیا این روند تغییر خواهد کرد یا خیر.
نظر شما