شناسهٔ خبر: 67392002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عملیات کربلای یک مهران را دروازه عتبات عالیات کرد

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اینکه دفاع مقدس در مکتب اهل بیت ( ع) نهادینه شده است، گفت: عملیات کربلای یک مهران را دروازه عتبات عالیات کرد و حضرت عباس (ع ) رمز آن بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار حسین معروفی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت آزادسازی مهران در یادمان قلاویزان، با بیان اینکه دفاع مقدس در مکتب اهل بیت (ع) هم در شکل و هم در محتوا نهادینه شده است، اظهار داشت: چرا که همه چیز دفاع مقدس برگرفته از عاشورا بود به همین خاطر در نام عملیات‌ها، معبرها و غیره همه چیز رنگ و بوی عاشورایی داشت.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نه تنها در دفاع مقدس یک فرمانده برای خود قدمی برنمی‌داشت، گفت: بلکه در صحنه نبرد و میدان مین رزمندگان تن‌های خود را سنگر همدیگر می‌کردند تا از انقلاب اسلامی دفاع کنند. 

وی با اشاره به اینکه بالای 95 درصد وصیت نامه شهید برگرفته از فرهنگ اهل بیت (ع) است، افزود: شهدای ما چون زیبا فکر می‌کردند عمل آن‌ها هم زیبا بود.

سردار معروفی با بیان اینکه شهدای زیادی را تقدیم آرمان های انقلاب کرده ایم، تصریح کرد: شهدای ما و آزادی خواهانی که در مکتب اهل بیت (ع) رشد کردند، شعار زن، زندگی، آزادی را با این مهم که اجازه ندادند دست دشمن برای ناموس ما برسد، تفسیر کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر امتی را با عقبه آن تعریف می کنند، افزود: عقبه استان ایلام در افتخار، مکتب اهل بیت و همواره در کنار ولایت است که با جمعیت 440 هزار نفر، 3 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه یک بن‌بست شکنی در دوران دفاع مقدس رقم خورد، آن هم در مهران بود، خاطرنشان کرد: دشمن با اقدامات رسانه‌ای برای ماندن در مهران آمده بود، اما هیچ وقت غیرت و شجاعت مردمان و اقشار مختلف ایلام را فراموش نخواهیم کرد که مهران چگونه باز پس گرفتند.

وی با بیان اینکه ما معجزه را جای جای دفاع مقدس به خصوص در عملیات آزادسازی مهران دیدیم؛ تصریح کرد: عملیات کربلای یک، مهران را دروازه ورود به کربلا کرد و حضرت عباس (ع) هم رمز آن بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ارادت باید همراه با اراده باشد و این از رموز پیروزی رزمندگان ما بود، گفت:امروز در این یادواره همه ارزش‌ها را پاس می‌داریم و دشمن باید بدانند که فضای حقیقی ما این است.

وی افزود: این مردم عاشق ولایت و ممکلت خود هستند، چون این مردم هوشمند هستند و هر جا نیاز باشند تحت نظر ولایت برای دفاع از مملکت خود قیام خواهند کرد.

سردار معروفی با بیان اینکه امروز دست برتر در مجامع بین‌المللی با ایران اسلامی و نظام مقدس ماست، گفت: وعده صادق حمله باورنکردنی به دشمن بود و مقام معظم رهبری در مقابل همه دنیا دستور تنبیه جبهه استکبار و نظام صهیونیستی را داد و 10 کشور نیز امنیت رژیم صهیونسیتی را به دست گرفتند اما موفق نشدند.

وی گفت: این نظام با تکیه به ملتش تصمیم می‌گیرد، ما امروز نیاز به موضع موفقی داریم که فرزندانمان با تکیه بر آن دشمن را تنبیه کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در شرایطی که دشمنان نظاره‌گر هستند باید با حضور خود در انتخابات آنان را ناامید کنیم، گفت: اول حضور حداکثری و بعد انتخاب اصلح از جمله مواردی است که باید مدنظر داشته باشیم 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید مصداق بارز ویژگی‌های شهید رئیسی، امیرعبداللهیان و شهید سلیمانی باشد، خاطر نشان کرد: همچنین با شایسته سالاری کسانی را بگمارد که در عین حل مشکلات مردم مصداق بارز حکومت اهل بیت (ع) باشد.

سردار معروفی در ادامه گفت: دشمن نه قابل اعتماد، نه قابل اطمینان و نه قابل پیش‌بینی است و نباید آن را دست کم بگیریم. 

وی با بیان اینکه با تغییر نگاه انقلاب با نگاه لیبرال و غرب گرا در اوایل دوران دفاع مقدس موفق شدیم به پیروزی‌های متعدد دست پیدا کنیم، گفت: امروز باید مراقب باشیم تا جریان لیبرال و غرب را قبول نکنیم، چون ما با نگاه امام خمینی (ره) بزرگ شدیم و پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) هستیم.

وی تصریح کرد: آن چیزی که حاج قاسم را عزیز کرد اندیشه زیبای حاج قاسم بود که نتیجه عملکرد او را در دنیا می‌بینیم.

هشتم تیر عملیات کربلای یک دیگری است

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز در این مراسم گفت: با اجرای عملیات یک در شهر مهران دشمن در برابر عملیات قدرتمند رزمندگان اسلام تسلیم و به عقب رانده شد.

سردار سید صادق حسینی با اشاره به امنیت و آرامش کشور به برکت اسلام و وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همچنین مردم همیشه در صحنه، تصریح کرد: اگر جان نثاری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نبود، فتح هایی چون خرمشهر، کربلای یک، کربلای پنج و والفجرها وجود نداشت.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با تاکید بر اینکه امروز مزار شهیدان، میقات و زیارتگاه مردم و محل راز و نیاز مردم است، گفت: روز جمعه هشتم تیر انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک کربلای یک دیگر، در واقع یک رزمایش بزرگ و تجلی قدرت ملت شجاع ایران است.

سردار حسینی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حماسه مردم ایران در انتخابات تکمیل کننده حماسه بدرقه شهدای خدمت است، ادامه داد: شهید جمهور با مجاهدت و تلاش خاضعانه کار و جانش را برای خدمت تقدیم کرد. مردم برای ادامه راه شهید جمهور به طور قطع حضوری گسترده در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.

وی بر مشارکت حداکثری تأکید کرد و افزود: پاسداشت خون شهدا، دفاع از استقلال کشور، حفظ ارزش‌ها از ویژگی های یک انتخاب اصلح است. به امید خدا و یاری مردم روز جمعه با نه گفتن به دشمن، یک نمایش بزرگ از حضور و مشارکت بالا در صحنه ی انتخابات را ثبت خواهیم کرد.

یادمان قلاویزان قدم‌گاه 6 هزار شهید از سراسر کشور است

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت این روز و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اکنون در محل معراج شهدا به عنوان یک مکان و جایگاه مقدس هستیم، یادمان مقدس قلاویزان قدم‌گاه 6 هزار شهید از سراسر کشور است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب عنوان کردند «زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، کم‌تر از شهادت نیست»، بنابراین از مجموعه سپاه و در راس همه سردار حسینی که بانی این برنامه وزین، باشکوه و معنوی بودند قدردانی می‌کنم.

استاندار ایلام با بیان این‌که استان ایلام در برگزاری انتخابات 11 اسفندماه 1402 (دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری) در اکثر شاخص‌ها حائز رتبه نخست کشوری شده است، گفت: مردم ایلام بار دیگر با مشارکت بالا در انتخابات، نقش خود را به‌خوبی ایفا خواهند کرد و ولایت‌مداری و عشق به ولایت و انقلاب را اثبات می‌کنند. 

بهرام‌نیا اضافه کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملی است و هر قدر این انتخابات پرشور و باشکوه‌تر باشد اقتدار کشور در همه حوزه‌ها بیشتر است.

استاندار ایلام ضمن تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، بر انتخاب اصلح نیز تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب شاخص‌های نامزد اصلح را در ویژگی‌هایی نظیر اعتقاد قلبی به نظام، کارآمد بودن، خستگی‌ناپذیر بودن و استفاده صحیح از ظرفیت‌های کشور عنوان کردند که این ویژگی‌ها باید مدنظر همه رای‌دهندگان باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از مردم مهران، گفت: مردم مهران میزبانی شایسته برای زوار عتبات عالیات هستند و به درستی که عملیات کربلای ‌1، مهران را دروازه کربلا کرد.

به گزارش تسنیم، گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران با حضور سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)، فرمانده انتظامی استان، استاندار ایلام، جمعی از مسئولین استانی و مردم مؤمن و انقلابی شهرستان مهران در نقطه ایثار و یادمان شهدای قلاویزان برگزار شد.

انتهای پیام/180/

نظر شما